تکنولوژی

ثبت درخواست بیش از 150 شرکت برای استقرار در پردیس کارآفرینی

160 شرکت برای استقرار در پردیس کار آفرینی ثبت نام کردند. فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری( پردیس کار آفرینی) تا 15 اسفند تمدید شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ چندی پیش فراخوان واگذاری اراضی فاز 3 پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد که به موجب آن تاکنون حدود 160 شرکت، برای دریافت اراضی و پذیرش در  فاز سوم، درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

این فراخوان تا 15 اسفند تمدید شده است و جلسات معارفه شرکت‌هایی که متقاضی استقرار در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند، در چند مرحله برگزار شد.

همچنین جلسات معارفه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز که به واسطه داشتن تاییدیه دانش‌بنیان، نیاز به ارزیابی فنی نداشته و تنها ارزیابی مالی در مورد آنها اجرا می‌شود، برگزار شد.

جلسه معارفه

«معرفی کلی پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری»، «معرفی شرایط، امکانات، زیرساخت‌ها، خدمات قابل ارائه و مزایای حضور در پارک»، «ارائه آماری از شرکت‌های عضو پارک»، «ارائه توضیحات در مورد فاز 3، شرایط و زیرساخت‌ها» و «تبیین شرایط واگذاری فاز 3» از محورهای مطرح شده در این جلسه بودند. جلسه با پاسخگویی به سوالات حاضران در مورد شرایط واگذاری و موضوعات مطرح شده از سوی متقاضیان پایان یافت.

به دلیل تمدید شدن فرصت ثبت درخواست برای پذیرش در فاز 3 پارک فناوری پردیس تا تاریخ 15 اسفند، برای شرکت‌هایی که در فرصت باقی مانده ثبت‌نام کنند و متقاضیانی که به هر دلیل در روزهای تعیین شده برای برگزاری جلسات معارفه حضور نداشتند، جلسه معارفه مجزا برگزار خواهد شد.

برخی قطعات فاز سوم پارک فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موسوم به پردیس کار آفرینی، با 21 هکتار مساحت به متقاضیان واگذار می‌شود.

حوزه‌های دارای اولویت

در این فراخوان آمده است،‌ برای پذیرش و عضویت شرکت‌های جدید، متقاضیانی که در حوزه‌های «تجهیزات پزشکی پیشرفته»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق» و «ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری پیشرفته» فعالیت می‌کنند، در اولویت واگذاری هستند.

مساحت زمین قطعات قابل واگذاری

مطابق اعلام فراخوان، در این مرحله تعداد 35 قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی (فاز 3)، در این طرح قابل واگذاری است. حداقل مساحت قابل واگذاری 550 متر مربع و حداكثر 2500 مترمربع می‌باشد. در صورت احراز نیاز شرکت‌ها، امکان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداکثر تا سقف 5000 مترمربع نیز وجود خواهد داشت و قيمت قطعات بر اساس عواملي ازجمله: دسترسي‌ها، موقعيت، متراژ و…، متغير خواهد بود.

همچنین متقاضیان می‌توانند یکی از روش‌های پرداخت نقدی و نیمه نقدی را جهت پرداخت هزینه خرید اراضی انتخاب کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان از شرایط ویژه جهت واگذاری اراضی برخوردار خواهند بود. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از شرایط پرداخت اقساطی هزینه خرید زمین (حداکثر تا سقف 24 ماه)، از تسهیلات سرمایه‌گذاری برای خرید و ساخت واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی با توجه به ضوابط صندوق نوآوری و شکوفایی و با عاملیت صندوق توسعه فناوری‌های نوین (مستقر در پارک) بهره‌مند شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا