فناوری اطلاعات

برقراری ارتباط پایدار و نظام مندی بین پژوهشگاه و بخش ICT

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت سالگرد تاسیس این پژوهشگاه به ارتقای جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ICT اشاره کرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت چهل و نهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بخش ICT نیازمند به روز بودن است، گفت: در این بخش هر روز شاهد نوآوری ها و دستاورد های جدید هستیم و با افزایش توجه و تقاضای مردم، باید خدمات جدیدی در این حوزه ارائه شود.

وی به ضرورت پاسخگویی به نیاز مردم در این حوزه تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم به تقاضای مردم در این حوزه پاسخگو باشیم نیازمند توجه به خلاقیت و پژوهش هستیم، بنابراین مراکز پژوهشی اگر در تمام حوزه های فناوری اهمیت داشته باشند در حوزه ICT اهمیت دوچندان دارند و تضمین کننده پایداری و کیفیت خدمات هستند.

یزدانیان تصریح کرد: درحقیقت نظام اصلی پشتیبان فعالیت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف ارتباطات، فضا، پست و فناوری اطلاعات نظام پژوهش است.

وی درباره برنامه های انجام شده در پژوهشگاه ICT برای ارتقای کیفی و کمی فعالیت های این پژوهشگاه، افزود: یکی از سرفصل های اقدامات انجام شده، توسعه ارتباطات با شرکت ها و سازمان های بخش ICT   برای ایجاد ارتباط نظام مند و پایدار بود که توافقاتی برای اجرای پروژه های مختلف مانند همکاری با شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات انجام شد.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباط سیستماتیک با فعالان بخش خصوصی و اپراتورها را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه بیان کرد که در حال انجام است.

وی به باور به وجود آمده نسبت به اهمیت جایگاه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ICT اشاره کرد و افزود: ما شاهد اعلام نیاز برای نظرخواهی و استفاده از نیروهای متخصص پژوهشگاه در بخش ICT  هستیم که این دستاورد مهم نشان از ترسیم یک سیمای پیشرو و پیشگام در بخش ICT از پژوهشگاه  است.

یزدانیان، ارتقای دانش پژوهشگران را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این حوزه بیان کرد و گفت: در این حوزه آموزش ها به روز شده و رشد خوبی داشته است و این روند ادامه دارد.

وی، به ساماندهی و ایجاد نظم در فعالیت های پژوهشگاه در سال جاری اشاره کرد و افزود: بر همین اساس ساختارها در جایگاه خود وظایف مرتبط با خود را انجام می دهند و از تداخل فعالیت ها جلوگیری شده است.

رییس پژوهشگاه ICT از تحقق حداکثری برنامه های مورد نظر سال جاری خبر داد.

وی درباره پژوهشگران و متخصصان پژوهشگاه ICT نیز گفت: متخصصین فعال در این پژوهشگاه علاوه بر دارا بودن دانش نظری در حوزه دانش عملی هم تجربیاتی دارند که کمتر در مجموعه های دیگر شاهد آن هستیم و به همین دلیل با یک حجم درخواست نیاز برای استفاده از متخصصان این پژوهشگاه در بخش ICT مواجه هستیم.

یزدانیان تصریح کرد: البته ما نباید به دانش کنونی خود قانع باشیم و باید در برخی از حوزه ها که به لحاظ دانشی عقب ماندگی ها را نسبت به بخش خصوصی ICT داریم تلاش بیشتری برای جبران آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه، ترسیم آینده پژوهشگاه در دستان نسلی است که هم اکنون حضور دارد، افزود: اگر همه بر این باور باشیم که تاثیرگذار هستیم و با تلاش و کوشش بسیار می توانیم تاثیرگذاری خود را بخش ICT  اثبات کنیم، آینده پژوهشگاه روشن و درخشان است.

رییس پژوهشگاه ICT تصریح کرد: اینکه پژوهشگران ما برای مسائل و مشکلات مختلف راهکارهایی را ارائه می کنند نشان از جوانه زدن پویایی در پژوهشگاه است که در آینده به درخت تنومندی تبدیل می شود.

وی منابع انسانی را در حوزه پژوهش مهم توصیف کرد و افزود: در کنار پژوهشگران باید به کارکنان این بخش که مسوولیت  پشتیبانی بخش را به عهده دارند توجه بیشتری شود تا با تلاش مجموعه همکاران شاهد رشد جایگاه پژوهشگاه در وزارت و بخش ICT  باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا