موبایل

توقف تولید آیفون در چین به دلیل شیوع کرونا

به دنبال گزارش ۶۰ مورد ابتلا به کرونا در شهر شنژن چین، دولت چین دستور داد که تمام ۱۷ میلیون افراد ساکن این شهر باید آزمایش کووید ۱۹ بدهند و همچنین به کسب‌وکارهایی که خدمات غیر ضروری ارائه می‌دهند نیز دستور تعطیلی داده شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ به همین خاطر فاکس‌کان که یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان محصولات اپل، سامسونگ و دیگر شرکت‌ها است، به ناچار خطوط تولید خود را در این شهر تعطیل کرده است.

گفتنی است مقر شرکت‌های بزرگی مانند هواوی، تنست و اوپو هم در شهر شنژن قرار دارند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مجموعه کارخانه‌ای فاکس‌کان که در شهر شنژن قرار دارد، دومین خطوط تولید بزرگ این شرکت محسوب می‌شود. فاکس‌کان به طور مشخص اعلام نکرده که تولید کدام محصولات متوقف شده ولی برخی منابع گزارش داده‌اند که بخش قابل توجهی از آیفون در شنژن تولید می‌شوند و این یعنی به احتمال زیاد در آینده‌ی نزدیک کاربران با کمبود آیفون در برخی بازارها روبرو خواهند شد.

اپل ماه‌ها قبل اعلام کرد که به دلیل بحران جهانی تراشه، در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ حدود ۶ میلیارد دلار ضرر کرده است و حالا این تعطیلی هم فشار بر اپل را افزایش می‌دهد. چین اعلام کرده که تمام ۱۷ میلیون سکنه‌ی شهر شنژن به مدت یک هفته باید در قرنطینه بمانند تا موج شیوع کووید ۱۹ مهار شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا