موبایل

تقلای اپل برای حفظ اپل واچ هایش در بازار آمریکا

اپل اعلام کرد ویژگی رصد اکسیژن خون از دو مدل پرچمدار ساعت هوشمند خود را در آمریکا حذف می کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، این در حالی است که سازنده آیفون درگیر یک کارزار حقوقی بر سر حق امتیاز فناوری مربوط به این ویژگی است.

ممکن است یک سال طول بکشد تا این دعوای حقوقی حل و فصل شود و تحلیلگران پیش بینی می کنند اپل به جای آنکه فروش دستگاه ها در یکی از بزرگترین بازارهایش را متوقف کند، این ویژگی را حذف خواهد کرد.

شرکت آمریکایی اعلام کرد اپل واچ سری ۹ و اولترا۲ بدون ویژگی سنجش اکسیژن خون در وب سایت و فروشگاه های آن به فروش می رسند.

پیش از آن نیز اپل قبل از تعطیلات کریسمس فروش ساعت های خود رامتوقف کرد و در یک درخواست که ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ ثبت شده، اعلام کرد اگر دستورات پیشین دادگاه به مدت دو هفته پابرجا بماند با خسارت های غیرقابل جبرانی روبرو می شود که در نهایت دادگاه تجدیدنظر آمریکا ممنوعیت واردات کمیسیون دولتی برای واردات اپل واچ را به طور موقت لغو کرد و این شرکت می تواند فروش ساعت های هوشمند پرچمدار خود را از سر گیرد.

هرچند دادگاه تجدید نظر، واردات اپل واچ آمریکا را حین بررسی درخواست تجدید نظر اپل برای ممنوعیت واردات این کالا به دلیل نقض حق امتیاز اختراع رد کرد. به عبارت دیگر اپل نتوانست دادگاه تجدیدنظر فدرال را متقاعد کند در حالیکه شرکت تصمیم دادگاه دولتی مبنی بر نقض پتنت های یک شرکت فناوری پزشکی برای سنجش اکسیژن خون را به چالش می کشد ، واردات اپل واچ‌های آمریکایی با این فناوری را به ایالات متحده مجاز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا