فناوری اطلاعات

دنیای امروز، دنیای ارتباطات و اطلاعات است

رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت پیشرفت در عرصه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، گفت: جمهوری اسلامی ایران تا چندی قبل در عرصه فناوری ارتباطات صرفا مصرف کننده بود اما امروز با تلاش مجاهدانه دانشمندان جوان کشور در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی ارتباطات در آیین افتتاح ۶ پروژه ملی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای این طرح‌ها و بهره‌برداری از این دستاوردها را مایه افتخار توصیف و تصریح کرد:‌ دنیای امروز، دنیای ارتباطات و اطلاعات است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: دستاوردهایی مثل برق و تلفن نیز از دستاوردهای فناورانه بشری است، اما اولا فراگیر شدن آنها زمان بسیاری به طول انجامید ولی فناوری‌های ارتباطی خیلی سریع فراگیر شدند و دوما فناوری‌های ارتباطی همه لایه‌های زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند و امروز جزو متن زندگی انسان شده است.

دکتر رئیسی با اشاره به اهمیت پیشرفت در عرصه فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تا چندی قبل در عرصه فناوری ارتباطات صرفا مصرف کننده بود اما امروز با تلاش مجاهدانه دانشمندان جوان کشور در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری به پیشرفت‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به بازید خود از نمایشگاه دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری گفت: آنچه امروز در این نمایشگاه و نیز در جریان افتتاح پروژه‌های اجرا شده مشاهده کردیم که حاصل ضمیمه کردن دانایی به توانایی است، بسیار قابل تقدیر و مایه امیدواری بود اما قطعا تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با قدردانی از زمینه‌سازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای مشارکت موثر و سازنده تشکل‌های تخصصی و فعالان بخش خصوصی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری فعالیت‌های این عرصه خاطرنشان کرد: احساس مشارکت واقعی فعالان و متخصصان عرصه فناوری‌های ارتباطی در فعالیت‌های این بخش، احساس بسیار سازنده‌ای است که اندیشه و انگیز‌های آنان را در راه رشد و تعالی این عرصه به کار می‌گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: این مشارکت سازنده تاکنون نیز باعث ایجاد رقابت سالم و سازنده در مسیر ارتقای کیفی دستاوردهای این بخش شده و این همان چیزی است که در همه عرصه‌های کشور به آن نیاز داریم. دولت باید در جایگاه هدایت، حمایت و نظارت قرار گیرد و زمینه مشارکت واقعی و سازنده بخش خصوصی در همه فعالیت‌ها فراهم شود.

دکتر رئیسی در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به لزوم توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه گفت: رهبری تاکید دارند که پیشرفت کشور در گرو کارهای دانش‌بنیان است. اگر نگاهی به همین کشورهای همسایه و نزدیک خود بیاندازیم خواهیم دید که برخی از آنها به خوبی ارزش و اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت و درآمدزایی پی برده و در این عرصه گام‌های خوبی برداشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا