موبایل

بررسی ریل می ایکس 2 (Realme X2)، میان رده ای با دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی

البرز فاوا نیوز؛ بعد از گذشت یک ماه از عرضه ی رسمی Realme X2 با قیمت پایه ی 300 یورویی به بازار حال باید دید که این اسمارت فون با قیمتی بیشتر از برادر بزرگ تر خود یعنی X2 Pro ارزش خرید دارد یا خیر؟

نمایشگر؛

ابتدا می رویم سراغ پنل جلویی این میان رده، در این قسمت شاهد خودنمایی یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع سوپر امولد هستیم که دارای رزولوشن +FHD می باشد و در زیر آن یک حسگر اثر انگشت اپتیکال UD قرار گرفته می باشد. در بالای این نمایشگر نیز یک سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی در ناچ قطره طوری قرار گرفته است.
یک سنسور سلفی بهتر نسبت به X2 Pro شانس استفاده ی نمایشگر 90 هرتزی را در این اسمارت فون از بین می برد.

پردازنده و باتری؛

قلب تپنده ی Realme X2 از چیپست میان رده ولی همه فن حریف Snapdragon 730G و 6 گیگ حافظه ی رم و 64 گیگ حافظه ی داخلی تشکیل شده است. این ترکیب به خوبی از پس کار های معولی و حتی گیمینگ نسبتاً قوی بر آمده و شما را ناامید نخواهد کرد.
اما در هر صورت به چیپست فوق العاده ی امسال اندرویدی ها یعنی +Snapdragon 855 نمی رسد.

باتری استفاده شده همان 4000 میلی آمپری مورد استفاده در نسخه ی Pro می باشد، ولی در جعبه ی این اسمارت فون از سوپر فست شارژر 50 واتی خبری نبوده ولی نسخه ی ضعیف تر 30 واتی در بسته بندی این گوشی موجود است.
البته این نکته را در نظر بگیرید که Realme X2 نمایشگر 90 هرتز نداشته و با همین شارژر 30 واتی VOOC از همرده های خود در این زمینه برتر می باشد.

دوربین چهارگانه؛

در ماژوال چهارگانه نیز شاهد حضور همان سنسور 64 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ با گشودگی دیافراگم f/1.8 هستیم. ولی ترکیب سه سنسور دیگر در این اسمارت فون شامل یک سنسور 8 مگاپیکسلی عریض با f/2.2 و یک حسگر 2 مگاپیکسلی عمق می شود. سنسور 2 مگاپیکسلی f/2.4 چهارم نیز مجهز به لنز ماکرو می باشد.
به دلیل استفاده از سنسور های یکسان در نسخه ی Pro و این نسخه تفاوتی در عکس های معمولی دیده نمی شود، ولی عکاس های  RealmeX2 به دلیل نبود حسگر عمق، دارای داینامیک رنج پایین تری می باشد.

نمونه عکس های گرفته شده با Realme X2؛

در آخر این اسمارت فون در بین میان رده های بازار دارای بهترین مشخصات، بهترین کارایی، و با فست شارژری که در هیچ میان رده ای دیده نمی شود، می باشد. ولی اگر شما دنبال یک پرچمدار با قیمتی حتی ارزان تر از Realme X2، با مشخصات به روزی چون نمایشگر 90 هرتزی و چیپست +Snapdragon 855 و سوپر فست شارژر 50 واتی هستید به شما نسخه ی Pro این اسمارت فون را پیشنهاد می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا