ویدئو

تریلر اعلام تاریخ انتشار Starfield

مایکروسافت و بتسدا بالاخره تریلر جدیدی را از بازی مورد انتظار «استارفیلد» منتشر و همچنین تاریخ عرضه‌ی آن را هم مشخص کردند. با این حال، همان‌گونه که شایعه‌های و گزارش‌های قبلی به ما خبر داده بودند، تاریخ عرضه‌ی بازی کمی دیرتر از چیزی است که تا چند ماه پیش تصور می‌کردیم.

بازی «استارفیلد» (Starfield) اولین عنوان جدید خالقان «الدر اسکرولز» و «فال‌اوت» در بیش از ۲۵ سال اخیر است. همین گزاره به‌تنهایی می‌تواند دلیل هیجان و انتظار فراوان بسیاری از بازیکنان را برای این اثر مشخص کرد. بتسدا اولین بار بازی «استارفیلد» را در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۸ معرفی کرد اما از آنجایی که در آن زمان بازی در مراحل بسیار ابتدایی توسعه‌ی خود به سر می‌برد، فقط تیزر کوتاهی از آن نشان داده شد که تنها چیزی که برای ما مشخص می‌کرد این بود که نام بازی «استارفیلد» است و قرار است مضمونی علمی-تخیلی داشته باشد. به همین خاطر، چند سال در انتظار بودیم که بتسدا جزییات و نمایش‌های بیشتری را از این اثر نشان دهد. حال تریلر جدید بازی منتشر شده است. اگرچه، متأسفانه این تریلر هم به گیم‌پلی بازی مربوط نمی‌شود و جزییات زیادی را از آن به تصویر نمی‌کشد. با این حال، می‌تواند تا حد کمی نمای بهتری را از بازی نشان دهد.

علاوه بر نمایش جدید بازی، بالاخره تاریخ عرضه «استارفیلد» مشخص شد. بازی نقش‌آفرینی عظیم جدید بتسدا قرار است در تاریخ ۲۰ آبان ۱۴۰۱ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۲) برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس/ اس و کامپیوترهای شخصی عرضه شود. این یعنی چیزی نزدیک به یک سال و نیم با تاریخ عرضه‌ی بازی فاصله داریم. مایکروسافت تأکید می‌کند که بازی انحصاری خواهد بود و از آنجایی که توسط استودیوهای داخلی مایکروسافت تولید شده است، در روز انتشارش به سرویس اشتراکی «ایکس‌باکس گیم‌ پس» خواهد آمد.

هرچند برخی احتمال می‌دادند که این بازی برای کنسول نسل هشتمی مایکروسافت هم معرفی شود، اما طبق چیزی که تاکنون دیده‌ایم به نظر می‌رسد که شاهد عرضه‌ی این بازی برای ایکس‌باکس وان نخواهیم بود و «استارفیلد» فقط برای کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت و کامپیوترها عرضه خواهد شد.

در توضیحات بتسدا برای بازی نوشته شده است: «در این بازی نقش‌آفرینی نسل بعدی که در میان ستارگان جریان دارد، شخصیت خود را به هر گونه‌ای که می‌خواهید خلق کنید و هنگامی که سفری حماسی را برای پاسخگویی به بزرگ‌ترین رمز و راز بشریت آغاز می‌کنید، با آزادی بی‌نظیر به کاوش بپردازید.»

توصیف کوتاه منتشرشده همان چیزی است که می‌توانیم از یک بازی نقش‌آفرینی بتسدا انتظار داشته باشیم با این تفاوت که این بار قرار است بازی در فضا جریان داشته باشد. همچنین بتسدا درباره‌ی این بازی می‌گوید: «این اثری است که همیشه آرزو داشته‌ایم آن را بسازیم و بازی کنیم و این اتفاق اکنون به واسطه‌ی سخت‌افزار، تکنولوژی و تجربه‌ حاصل شده است.»

در حالی که مایکروسافت بازی‌های «فورتزا هورایزن ۵» و «هیلو اینفینیت» را برای تعطیلات امسال در نظر گرفته است، اگر اتفاق خاصی نیفتد، در حال حاضر «استارفیلد» و «فورتزا موتوراسپورت ۸» بزرگ‌ترین بازی‌های مایکروسافت برای سال ۲۰۲۲ میلادی است. البته، مایکروسافت بازی‌های بسیار دیگری را هم در دست توسعه دارد که تاریخ دقیق عرضه‌ی آن‌ها مشخص نشده است.

مایکروسافت با معرفی استارفیلد به‌عنوان انحصاری بزرگش و همچنین آوردن آن به گیم پس می‌تواند توجه بسیاری از طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی بتسدا را به خود جلب کند و البته طبق سیاست‌های چند سال اخیرش به ارزش سرویس گیم پس بیفزاید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا