تکنولوژی

استارتاپ‌ها؛ تامین کننده سرمایه انسانی اقتصاد دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، استارتاپ‌ها را قوای محرکه اقتتصاد دانش‌بنیان دانست و گفت: رسالت استارتاپ ها تامین مهم‌ترین نیاز اقتصاد دانش‌بنیان یعنی نیروی انسانی است.نگاه ما به نقش استارتاپ ها صرفاً متمرکز بر توسعه اقتصاد نیست، بلکه نیروی محرک و پیش برنده اقتصاد دانش بنیان هستند. جوانان خلاق و انگیزه‌مندی که حتی اگر شکست بخورند، دوباره روی پای خود می‌ایستند و با عزم و انگیزه در مسیر نوآورانه گام بر می‌دارند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، هشتمین جشنواره ملی تعالی مدیریت تعاونی میزبان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جموری و جمعی از فعالان تعاونی‌ها شد.

ستاری در این مراسم، از آمادگی کامل برای حمایت از حضور تعاونی‌ها در زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان گفت و ادامه داد: با حمایت‌های بلاعوض هزینه و ریسک سرمایه گذاری ها را کاهش می‌دهیم تا فرهنگ توجه به کسب و کارهای دانش بنیان و نوپا در تعاونی‌ها ترویج شود

به گفته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، تعاونی‌ها در ایران حاصل یک فرهنگ است و نباید به واسطه پول نفت به آن آسیب بزنیم بلکه باید با نگاهی نو، با حرکت در مسیر حمایت از ایده‌های خلاقانه، جای خود را در پیشرفت و توسعه پایدار بازیابند.

وی همچنین بر ضرورت تعامل بیش‌تر میان تعاونی‌ها و زیست‌بوم نوآوری تأکید کرد و گفت: از حضور تعاونی‌ها در سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها حمایت می‌کنیم

ستاری همچنین از کاهش ریسک تولید محصولات دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌های پیشرفته گفت و ادامه داد: آماده‌ایم تا زیرساخت تولید محصولات دانش‌بنیان را تامین کنیم  و ریسک‌های این حوزه را بپذیریم چراکه فناوری‌های پیشرفته، آینده ساز کشور را می‌سازند و از حوزه‌های چون غذا یا داروی دام، طیور و آبزیان گرفته تا علوم شناختی، همگی تحول‌آفرین هستند.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان از حضور ملموس و اثرمند فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور در توسعه پایدار و تحول اقصاد کشور گفت و ادامه داد: بیش از 20هزار مجموعه استارتاپی فعال هستند که 6 هزار مجموعه از آن ها منجر به شرکت شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان که شمارشان از 4هزار و 700 عبور کرده است، سال گذشته 90 هزار میلیارد تومان فروش را برای کشور به ارمغان آوردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا