فناوری اطلاعات

بیش از یک میلیون نفر از اینترنت کودک استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات گفت: حدود یک سال است که اینترنت کودک و نوجوان راه اندازی شده و والدین می‌توانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند و طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه رونمایی از سیستم‌های سورتینگ هوشمند پردازش مرسولات پستی در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت اینترنت کودکان اظهار کرد: هفته گذشته رویدادی هم به مناسبت اینترنت ایمن تر داشتیم که جشنواره ای برگزار شد.

وی افزود: هدفمان در وزارت ارتباطات این است که در راستای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، فناوری‌هایی که به خانواده‌ها کمک می‌کنند تا کودکان در فضای امنی از فضای مجازی استفاده کنند. بنابراین این جشنواره برگزار شد و نامزدهای دریافت نشان دوست‌دار خانواده معرفی شدند و در ۲۷ اردیبهشت ماه داوری‌های ما ان‌شاالله کامل می‌شود و محصولاتی که مردم می‌توانند استفاده کنند و امکانات لازم برای مراقبت از کودکان در این فضا معرفی خواهد شد.

زارع پور گفت: در کنار این‌ موضوع حدود یک سالی است که اینترنت کودک و نوجوان با سرشماره #456* راه اندازی شده  که پدر و مادرها می‌توانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند. براساس بررسی‌های انجام شده بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند البته این آمار برای سه ماه قبل است و آمار جدید توسط دوستان اعلام می‌شود.

پوشش ۷۰ درصدی فیبرنوری در سال آینده

او همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه فیبر نوری توضیح داد: هدف‌گذاری ما برای پروژه فیبر نوری این بود که امسال حدود ۳۵ درصد پوشش برای کل کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: تعداد پوشش ایجاد شده اکنون به عدد ۷ میلیون خانوار رسیده‌ که این عدد تا پایان سال نیز افزایش خواهد داشت و تا چند روز آینده در مراسمی ایجاد پوشش برای ۷ میلیون خانوار را اعلام خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات افزود: امیدواریم تا سال آینده این عدد حداقل دو برابر شود. اپراتورها مشخص شده‌اند، شهرها تفکیک شده‌اند، بیش از ۵۰۰ شهر از ۱۴۰۰ شهر مجوزهای لازم و توافق‌ها را از شهرداری دریافت کرده‌اند که این مسئله کار را سرعت می‌دهد.

وی تاکید کرد: در قانون برنامه و بودجه، بندی آمده که به واسطه آن شهرداری‌ها و نهادهای مربوطه باید برای پروژه فیبرنوری با وزارت ارتباطات همکاری داشته باشند. امیدواریم سال آینده سال درخشانی برای پروژه فیبرنوری باشد و ما بتوانیم حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد کشور را تحت پوشش قرار بدهیم.

زارع‌پور گفت: با فراهم شدن این خدمت می‌توان سرعت اینترنت را تا حد بالایی افزایش داد. اکنون مشترکینی که از این سرویس استفاده می‌کنند سرعت‌های تا هزار مگابیت‌برثانیه را نیز تجربه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا