تکنولوژی

بالن اینترنتی لوون شرکت آلفابت رکورد زد

بالن فراهم کننده ارتباط اینترنت شرکت “الفبت” موسوم به “لوون”(Loon) با گذراندن ۳۱۲ روز در استراتوسفر زمین، صاحب رکورد شد، در حالی که رکورد قبلی ۲۲۳ روز بود.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، بالن اینترنتی “لوون”(Loon) با ۳۱۲ روز پرواز، رکورد جدیدی در روزهای سپری شده در لایه استراتوسفر زمین به ثبت رساند و توانست ۱۰ ماه را در آسمان سپری کند.

بالن “لون” در آخرین روزهای سفر خود وقت خود را بر فراز نیم کره جنوبی رمین گذراند. هدف از این تمرین، آماده سازی ناوگان بالن‌های “لوون” برای فراهم کردن ارتباط اینترنتی به مناطق دور افتاده، صعب العبور و مصیبت دیده در سیاره زمین است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هر بالن می‌تواند اینترنت را برای منطقه‌ای با قطر حدود ۵۰ مایل(۸۰ کیلومتر) فراهم کند.

بالن‌ها برای عملکرد صحیح چنین پروژه‌ای باید بتوانند تا آنجا که ممکن است در سطح بالایی بمانند. آخرین آزمایش پرواز طولانی مدت “لوون” نیز به همین منظور انجام شد. چرا که پیش از این، رکورد باقی ماندن بالن‌های “لون” در استراتوسفر زمین ۲۲۳ روز بود و اکنون این بالن جدید با گذراندن ۳۱۲ روز در استراتوسفر، رکورددار شد.

سفر این بالن با نام اختصاصی “HBAL۷۰۳” یک پروژه الهام بخش است. این بالن پرواز خود را در ماه مه ۲۰۱۹ از پورتوریکو آغاز کرد و قبل از حرکت به مناطق جنوبی از فراز اقیانوس اطلس جنوبی، اقیانوس هند و اقیانوس آرام جنوبی، برای یک دوره آزمایشی سه ماهه به طرف پرو حرکت کرد.

این بالن در این آزمایش به مدت هفت ماه در منطقه اقیانوس آرام جنوبی ماند و سرانجام در ماه مارس سال جاری پس از ۳۱۲ روز پرواز، در باخای مکزیک به زمین نشست.

هدف از این سفر، جمع آوری اطلاعات برای بهبود این فناوری و در نهایت تأمین اینترنت بود. مطمئناً از این پس شاهد بالن های “لوون” خواهیم بود که رکوردهای جدیدی را از آن خود می‌کنند، زیرا فناوری آنها همچنان در حال توسعه و پیشرفت است.

بالن اینترنتی لوون شرکت آلفابت رکورد زد

شرکت “الفابت”(Alphabet) تنها شرکتی نیست که در زمینه بهبود دسترسی به اینترنت کار می‌کند. شرکت فضایی خصوصی “اسپیس ایکس”(SpaceX) با مدیریت “ایلان ماسک” نیز تحت برنامه ماهواره‌های اینترنتی “استارلینک”(Starlink) تاکنون چند صد ماهواره اینترنتی را به فضا پرتاب کرده و در مدار زمین مستقر کرده و قصد دارد تعداد آنها را به چندین هزار برساند تا سراسر کره زمین به راحتی به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا