گیم

بهترین دسته های بازی برای هر نوع گیمری

یک گیم پد عالی فورا بازی شما را ارتقا می دهد.اینها بهترین انتخاب های ما برای سوییچ، ایکس باکس، باکس، پلی استیشن و رایانه شخصی هستند

فناوری برتر دیجیتال به نقل از WIRED؛ سال ها پیش، شخص ثالث کنترل‌کننده‌های بازی ارزان بودند و به دلیل ساخت ضعیف بدنام بودند – به‌ویژه کنترل‌های پلاستیکی MadCatz. هر خانواده یکی داشت. برای خواهر و برادرهای بچه و مهمان خانه هایی که شاید خیلی دوستشان نداشتید رزرو شده بود. این دسته از کنترلرها به گیم پدهای شخص ثالث نام بدی داده اند – نامی که تا به امروز وجود دارد.

با این حال، در سال‌های اخیر، شرکت‌هایی مانند Scuf و Astro زره‌های خود را پوشیده و بنرهای خود را در تلاش برای بازسازی شهرت گیم‌پدهای «خارج از برند»، یک کنترلر در یک زمان، باز کرده‌اند. ما تعداد زیادی از آنها را در چند سال گذشته امتحان کرده‌ایم، و این موارد مورد علاقه ما هستند. در اینجا بهترین کنترلرهای بازی، رسمی و غیر رسمی، برای Nintendo Switch، PS4، PS5، Xbox (One و Series X/S) و رایانه شخصی آورده شده است.

بهترین برای پخش کننده های رایانه شخصی (و برخی از PS5).

دسته Scuf Reflex

اگر شانس اسرارآمیز داشتن یک PS5 را داشتید، DualSense رسمی زیر بهترین دسته برای شماست. با این حال، در حالی که از نظر فنی با ویندوز، iOS و اندروید سازگار است، جفت شدن با هر چیزی جز PS5 کمی دردسرساز است. Scuf Reflex یک کنترلر PS5-silhouette است که یکی از کنترلرهای مورد علاقه ما را بدون دردسرهای جفتی به پلتفرم های دیگر می آورد.

Reflex دارای تمام زنگ‌ها و سوت‌هایی است که DualSense را به یک کنترل‌کننده عالی تبدیل می‌کند (رخ سه‌بعدی، ماشه‌های تنش‌شده سفارشی)، و شامل چهار پدال قابل جابجایی و نقشه‌برداری مجدد در پشت کنترلر است. آنها دقیقاً در جایی قرار می گیرند که نوک انگشتان شما قرار می گیرند، بنابراین برای استفاده از آنها نیازی به تنظیم دستگیره خود ندارید. همچنین سه پروفایل پیکربندی داخلی را ذخیره می‌کند، بنابراین می‌توانید هر بار نقشه‌های دکمه‌های مختلف را بدون پیکربندی مجدد آن‌ها عوض کنید. و این فقط احساس عالی می کند. این در یک پلاستیک نرم پوشیده شده است که بدون چسبندگی احساس چسبندگی می کند. محرک ها بسیار پاسخگو هستند. و میله های شست را می توان با چوب های بلندتر برای کنترل بسیار دقیق تعویض کرد. همه این ویژگی‌های اضافی برای بازیکنانی که زمان زیادی را در بازی‌های آنلاین رقابتی می‌گذرانند، ضروری است.

سازگار با PS5، PC، iOS، Android.

200 دلار در Scuf

بهترین دسته های بازی برای هر نوع گیمری

بهترین دسته PS5

کنترلر سونی DualSense

 

سال‌ها پس از انتشار، پلی‌استیشن 5 همچنان یک جانور افسانه ای باقی می‌ماند . یک دخمه موجودی نادر و کمیاب که بیشتر مردم فقط درباره آن شنیده اند. به لطف مشکلات زنجیره تامین، دستیابی به یکی از آنها سخت است. اما اگر موفق شده اید، ممکن است به دنبال یک کنترلر شخص ثالث خوب باشید. در حال حاضر، کنترلر DualSense سونی وجود ندارد. این چیز کوچک شیک و آینده نگر به نظر می رسد، احساس فوق العاده ای دارد و مملو از ویژگی هایی است که در جای دیگری نمی توانید پیدا کنید.

این ویژگی های جدید شامل رامبل سه بعدی است که بر اساس آنچه در بازی شما می گذرد، بازخورد لمسی را در مکان های مختلف کنترلر به شما می دهد. همین امر در مورد دکمه های ماشه با تنش سفارشی نیز صدق می کند. بازی‌ها می‌توانند سختی کشیدن ماشه‌ها، احساس آن و بازخوردی که کنترلر به شما می‌دهد را تغییر دهند. شگفت‌انگیز است، و من در بررسی PS5 خود به آن پرداختم .

69 دلار در آمازون

69 دلار در والمارت

69 دلار در GAMESTOP

بهترین برای Xbox One و Series X

دسته  Scuf Instinct Pro

نکته خوب در مورد گیم پدهای رایانه شخصی این است که معمولاً با Xbox One و Xbox Series X سازگار هستند . Scuf Instinct Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. این یک کنترلر خوش ساخت، با روکش مشکی مات و چسبندگی زیرین است. احساس برتری دارد و همچنین دارای تعدادی ویژگی است که آن را از رقبا متمایز می کند.

پاروهای پشتی مورد علاقه من هستند. چهار مورد وجود دارد که می توانند به 16 عملکرد مختلف کنترلر نگاشت شوند. خود پاروها مانند ماشه های مو هستند که دقیقاً زیر انگشتان شما قرار می گیرند، بنابراین برای استفاده از آنها نیازی به تنظیم چنگ خود ندارید. آنها برای بازی هایی مانند Destiny 2 و Overwatch مفید هستند، زمانی که شما باید توانایی های کلاس را کنترل کنید. این با رایانه شخصی سازگار است، اما سیلوئت ایکس باکس مانند گذشته برای بازی های رایانه شخصی خوب نیست. خوشبختانه در این راهنما انتخاب دیگری برای بازیکنان رایانه شخصی داریم.

بهترین با رایانه شخصی، Xbox Series X، Xbox One.

210 دلار در Scuf

229 دلار در آمازون

بهترین دسته های بازی برای هر نوع گیمری

بهترین برای Nintendo Switch

دسته Nintendo Switch Pro

دسته های شخص اول اغلب بسیار خوب هستند. آنها معمولاً خوش ساخت هستند، احساس راحتی می کنند و هر کاری که یک کنترلر باید انجام دهد را انجام می دهند. با این حال، به ندرت پیش می‌آید که یک کنترلر شخص اول به اندازه کنترلر Nintendo Switch Pro احساس بی‌نقصی داشته باشد. اگر بتوانید به راحتی با رایانه شخصی، ایکس باکس و PS4 از آن استفاده کنید، این کنترلر ممکن است در هر دسته بندی قرار گیرد.

هیچ گیم پد دیگری در بازار وجود ندارد که به اندازه Pro راحت و پاسخگو باشد. این پادشاه کنترل کننده ها است. اگر از سوییچ خود در حالت docked استفاده می‌کنید، باید روی یکی از این گیم‌پدها سرمایه‌گذاری کنید. این شما را برای همه کنترلرهای دیگر خراب می کند. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای لوازم جانبی Nintendo Switch ما را بررسی کنید .

69 دلار در آمازون

50 دلار در والمارت

بهترین دسته های بازی برای هر نوع گیمری

بهترین برای PS4

Scuf Infinity4PS Pro

چیزی آرامش بخش در شبح ساده DualShock قدیمی وجود دارد. آشنا است و در دست احساس خوبی دارد، اما بدون نقص نیست – بیشتر عمر باتری. این چیزها فقط در چند ساعت از بین می روند. Scuf یک راه حل دارد: کنترلر Infinity4PS Pro. عمر باتری بهتری دارد و چند پدل قابل تنظیم در قسمت پشتی گیم پد برای عملکرد سریع انقباض وجود دارد. این یک کنترل کننده برای هر کسی است که می خواهد کیک خود را بخورد و آن را نیز بخورد. بهترین عملکرد را با پلی استیشن 4 دارد، اما با رایانه شخصی نیز سازگار است.

آن چیزی که من در مورد کنترلر اصلی PS4 دوست داشتم را به تصویر می کشد و آن را گسترش می دهد، و احساس فوق العاده ای دارد. بدون اینکه خیلی سنگین باشد یا خیلی سبک و ارزان باشد، وزن دارد. این همان کنترلی است که سونی باید برای PS4 می ساخت.

150 دلار در Scuf

بهترین دسته های بازی برای هر نوع گیمری

بهترین برای بازی یکپارچه سازی با سیستم عامل

کنترلر 8Bitdo SN30 Pro

نه توهم نمیزنی این یک کنترلر به سبک SNES با جوی استیک است. و بلوتوث و پشتیبانی از سوییچ و کامپیوتر. از نظر عملکردی، بی شباهت به یک کنترلر PS4 نیست، با میله‌های آن در پایین، دکمه‌ها و یک پد جهت‌دار کنار هم قرار گرفته‌اند. اما احساس بسیار متفاوتی دارد. مشخصات مسطح آشنای یک کنترلر کلاسیک SNES آن را به انتخابی عالی برای بازی های سبک قدیمی تبدیل می کند، اما با عناوین مدرن کاملاً کاربردی است. بنابراین اگر به‌دنبال یک گیم‌پد قدیمی برای بازی‌های کلاسیک نینتندو موجود در سوییچ هستید، یا فقط چیزی برای ایجاد حس نوستالژی، این همان چیزی است.

45دلار در آمازون

بهترین دسته های بازی برای هر نوع گیمری

بهترین کنترل کننده در دسترس

مایکروسافت Xbox Adaptive Controller

کنترل تطبیقی ایکس باکس به گونه ای طراحی شده است که گزینه های متنوعی را برای گیمرهایی که ممکن است نتوانند به راحتی از گیم پد سنتی استفاده کنند، ارائه دهد. اساساً تمام ورودی‌های یک گیم‌پد را تجزیه می‌کند و آن‌ها را به گونه‌ای قرار می‌دهد تا هر کسی بتواند یک طرح‌بندی کنترل‌کننده ایجاد کند که برای او کار می‌کند.

بازی‌ها برای همه هستند و این کنترلر راه آسان‌تری را برای هر کسی برای انجام بازی‌های Xbox و PC ارائه می‌دهد. با این حال، کنترل تطبیقی ​​فقط ایستگاه پایه است. همچنین می‌توانید دکمه‌ها، سوئیچ‌ها یا پدال‌های پا را برای سفارشی کردن تنظیمات خود وصل کنید.

100 دلار در مایکروسافت

ترجمه: میترا شنتیائی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا