گیمویدئو

بسته‌ی آنچارتد ۴ و آنچارتد: میراث گمشده برای PS5 و کامپیوتر معرفی شد

هرچند از چند ماه گذشته که در جریان یکی از جلسه‌های رسمی با سرمایه‌گذاران در یکی از ارائه‌ها به عرضه‌ی آنچارتد ۴ برای کامپیوترهای شخصی اشاره شده بود، تقریبا از صحت این ماجرا اطمینان داشتیم اما اکنون به‌صورت رسمی نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی آن معرفی شده است و قرار است برای پلی‌استیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی عرضه شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ در جریان رویداد اخیر پلی‌استیشن، شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی و استودیوی ناتی داگ اعلام کردند که نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی دو بازی آنچارتد ۴ و آنچارتد لاست لگسی را در قالب یک بسته با نام کامل Uncharted: Legacy of Thieves Collection برای دو پلتفرم پلی‌استیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهند کرد. نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ قرار است در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه شود و مدت کوتاهی پس از آن نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی هم عرضه خواهد شد.

به نظر می‌رسد که توسعه‌ی نسخه‌ی پلی‌استیشن بر عهده‌ی ناتی داگ باشد اما نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی توسط استودیوی آیرون گلگسی (Iron Galaxy) توسعه داده خواهد شد که در ساخت پورت بازی‌های مختلف برای پلتفرم‌های گوناگون سابقه‌ی قابل‌توجهی دارد. هنوز تاریخ دقیق عرضه‌ی این بسته برای پلی‌استیشن ۵ و کامپیوتر اعلام نشده است.

حتی جزئیاتی هم درباره‌ی ارتقاهای انجام‌ شده گفته نشده است اما به نظر می‌رسد که بیشتر توجه به از بین رفتن محدودیت نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و قابلیت اجرای بازی با رزولوشن ۴K باشد. در حال حاضر اعلام نشده است که ویژگی‌های گرافیکی مهمی مثل ری تریسینگ به بازی اضافه شده‌اند یا خیر.

هرچند دارندگان پلی‌استیشن ۵ هم‌اکنون هم می‌توانند به تجربه‌ی دو بازی آنچارتد ۴ و آنچارتد لاست لگسی بپردازند و شاید از این بابت این خبر برای آن‌ها چندان خاص نباشد، اما از سوی دیگر عرضه‌ی دو قسمت از مجموعه بازی محبوب آنچارتد برای اولین بار روی کامپیوترهای شخصی اتفاق بسیار بزرگی است که می‌تواند طیف جدیدی از مخاطبان را به‌سوی این بازی جذب کند و همچنین باعث خشنودی طرفداران کامپیوترهای شخصی شود.

البته، باید در این میان به نکته‌ی عجیبی هم اشاره کرد. دو بازی آنچارتد ۴ و آنچارتد لاست لگسی قسمت‌های مهم و اخیر این مجموعه بازی هستند اما همه‌ی ما می‌دانیم که آنچارتد علاوه بر گیم‌پلی اکشن ماجراجویی هیجان‌انگیزش، همیشه سعی داشته روایتی سینمایی ارائه کند و داستان نقش مهمی در آن داشته است. به‌ویژه آنچارتد ۴ که دنباله‌ی مستقیم آثار قبلی به‌ حساب می‌آید. به همین خاطر جای تعجب دارد که چرا سونی سه‌ قسمت اول را برای کامپیوتر معرفی نکرده است. به هر حال تجربه‌ی آن آثار می‌توانست دیدگاه کامل‌تر و بهتری را از این سری به دارندگان کامپیوترهای شخصی بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا