فناوری اطلاعات

نگرانی توئیتر از سوءاستفاده‌های تازه انتخاباتی در آمریکا

توئیتر اعلام کرد در وب‌سایت خود اطلاعات صحیح مرتبط با انتخابات میان‌دوره‌ای ماه نوامبر آمریکا و نیز نحوه شناسایی و مقابله با پست‌های دروغین و فریبنده را منتشر خواهد کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، مشاوران متخصص حقوق مدنی و اطلاعات نادرست در فضای آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های فناوری را متهم کرده‌اند که به اندازه کافی برای جلوگیری از افشای اطلاعات نادرست تلاش نمی‌کنند. توئیتر در تلاش است در این زمینه از خود رفع اتهام کند.

توئیتر از سال ۲۰۱۸ تلاش‌های خود برای مقابله با انتشار اخبار جعلی را به طور مفصل سازماندهی و تصریح کرده این تلاش‌ها را در انتخابات میان دوره‌ای ۸ نوامبر هم انجام خواهد داد، انتخاباتی که طی آن برای صدها کرسی نمایندگی در مجلس نمایندگان و سنا تصمیم‌گیری می‌شود.

توئیتر امیدوار است از این طریق شناسایی و حذف محتوای فریبنده با هدف منصرف کردن مردم از رأی دادن، تضعیف اعتماد عمومی به نتیجه انتخابات و ارائه جزئیات نادرست در مورد نتیجه انتخابات، تسهیل شود.

این شرکت در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا حجم زیادی از مطالب ارسالی کاربران و حتی شخص ترامپ را به علت محتوای دروغین حذف کرد و در نهایت چند روز پس از آن که حامیان رئیس جمهور وقت آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره ایالات متحده حمله کردند، توئیتر دونالد ترامپ را به طور کامل تعلیق کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا