موبایل

برندهای معروف چینی موبایل با نرم افزارهای شبه جاسوسی بارگیری شده اند

تحقیقات جدید دانشگاه ادینبورگ و کالج ترینیتی دوبلین، مشکل نگران کننده ای را در مورد برخی از گوشی های هوشمند اندرویدی چینی برجسته نشان می دهد. در چین، که بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان است، بیش از 70 درصد دستگاه‌ها بر روی اندروید کار می‌کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این مطالعه نشان داد که برخی از برندهای چینی مانند وان پلاس،شیائومی و اوپو ،ریلمی، حجم زیادی از داده های شخصی را بدون رضایت کاربر جمع آوری و انتقال می دهند.

تلفن های مورد بحث با تعداد قابل توجهی از برنامه های سیستم و فروشنده از پیش نصب شده هستند که به طور پیش فرض دارای امتیازات مشکوک فعال هستند. این برنامه ها به طور فعال اطلاعات حساس مربوط به دستگاه، موقعیت مکانی، نمایه کاربر و حتی روابط اجتماعی را جمع آوری و ارسال می کنند. حتی برای کاربران آگاه به حفظ حریم خصوصی که از تجزیه و تحلیل انصراف می‌دهند و از فضای ذخیره‌سازی ابری یا خدمات شخص ثالث استفاده نمی‌کنند، تلفن‌ها همچنان اطلاعات منحصربه‌فردی درباره دستگاه و کاربر ارسال می‌کنند، مانند شناسه‌های دستگاه، مختصات GPS، الگوهای استفاده از برنامه، تماس. و تاریخچه پیامک و شماره تماس. متأسفانه کاربران در مورد این انتقال داده مطلع نمی شوند و هیچ راهی برای انصراف وجود ندارد. داده های جمع آوری شده را می توان به راحتی به فرد پیوند داد و برای اهداف ردیابی استفاده کرد.

این تحقیق روی دستگاه‌هایی که در چین فروخته می‌شوند و دارای توزیع‌های محلی اندروید هستند، انجام شد، بنابراین مصرف‌کنندگان بین‌المللی ممکن است تحت تأثیر قرار نگیرند. با این حال، برای کسانی که دستگاه‌های خود را در چین خریداری کرده‌اند، مانند مسافران تجاری یا دانشجویان، مهم است که بدانند که این مطالعه نشان می‌دهد شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ها حتی پس از خروج از کشور بدون تغییر باقی می‌ماند.

شایان ذکر است که نسخه‌های چینی برنامه‌های شخص ثالث از پیش نصب‌شده بیشتری دارند و در مقایسه با نسخه‌های بین‌المللی که برای مصرف‌کنندگان در اروپا و سایر مناطق در نظر گرفته شده‌اند، هشت تا ده برابر مجوز بیشتری دارند. بسیاری از آن‌ها ممکن است به قوانین و سیاست‌های بین‌المللی مربوط باشد که این مجوزهای خطرناک را حفظ می‌کنند، اما تلفن‌های خریداری‌شده در چین قطعاً از این قوانین پاک هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا