کامپیوتر

برنامه ریزی شرکت دل برای قطع وابستگی به چین

دل قصد دارد تا سال 2024 استفاده از تراشه های تولید شده در چین را در محصولات خود به دلیل نگرانی ها در مورد تنش بین ایالات متحده و چین متوقف کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مرکز ملی فضای مجازی؛ مشخص نیست که آیا Dell واقعاً می‌تواند تمام تراشه‌های ساخته شده توسط شرکت‌هایی مانند SMIC و Hua Hong را تا سال آینده از تمام طراحی‌های خود حذف کند یا خیر و این موضوع چگونه بر هزینه‌های آن تأثیر می‌گذارد.

برنامه نهایی دل این است که تا سال 2024 استفاده از تراشه های ساخت چین را متوقف کند، اما طبق گزارش ها، این شرکت در اواخر سال گذشته به تامین کنندگان خود گفت، حتی قبل از آن نیز این شرکت قصد دارد به طور محسوسی IC های ساخت چین را از محصولات خود کاهش دهد.

طبق گزارش ها، سومین سازنده بزرگ رایانه های شخصی جهان می خواهد از تراشه های طراحی شده توسط شرکت های چینی و تولید شده در چین و همچنین آی سی های طراحی شده توسط شرکت های خارجی و ساخت کارخانه های چین خودداری کند.

دلایل متعددی وجود دارد که دل می خواهد از تراشه های تولید شده در چین در محصولات خود استفاده نکند. اول از همه، این شرکت زنجیره تامین خود را متنوع خواهد کرد. ثانیاً، قانون‌گذاران ایالات متحده در اواخر سال 2021 به دلیل نگرانی‌های امنیت ملی، استفاده از دستگاه‌های دارای تراشه‌های ساخت چین را توسط سازمان‌های دولتی ممنوع کردند. دل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که ابزارهای آن توسط قانون‌گذاران ایالات متحده ممنوع نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا