موبایل

توقف پشتیبانی بلک‌بری از تمام گوشی‌های کلاسیک

اگرچه در حال حاضر به نظر بسیاری از کاربران آیفون محبوب‌ترین گوشی موجود در بازار محسوب می‌شود، اما در دهه‌ی ۲۰۰۰ گوشی‌های بلک‌بری جذابیت زیادی برای کاربران داشتند. با وجود اینکه سال‌ها از ساخت گوشی‌های کلاسیک بلک‌بری می‌گذرد، اما پشتیبانی از آن‌ها همچنان ادامه یافته ولی فقط چند روز دیگر این گوشی‌ها به آخر خط می‌رسند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ شرکت بلک‌بری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که پشتیبانی از گوشی‌های کلاسیک مبتنی بر سیستم‌عامل‌های BlackBerry OS و BlackBerry 10 متوقف می‌شود. این شرکت به مشتریانی که همچنان از این گوشی‌ها استفاده می‌کنند هشدار داده که برای تضمین عملکرد مربوط به تماس و وای‌فای دیگر آپدیت دریافت نمی‌کنند. به همین خاطر ممکن است به‌زودی قابلیت‌های اصلی مانند برقراری تماس، اینترنت موبایل، پیامک و تماس‌های اضطراری را از دست بدهند. البته این محدودیت گوشی‌های بلک‌بری مبتنی بر اندروید را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. این شرکت تاریخ ۴ ژانویه (۱۴ دی) را به‌عنوان توقف پشتیبانی از این گوشی‌ها تعیین کرده است.

آیفون در سال ۲۰۰۷ انقلابی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد ولی تقریبا تمام شرکت‌های مهم فعال در این حوزه، انقلاب ایجاد شده توسط آیفون را قبول نداشتند. بعد از معرفی نخستین آیفون، چندین مقام ارشد شرکت بلک‌بری این گوشی را به سخره گرفتند و گفتند هیچ کاربری حاضر نیست با نمایشگر لمسی و کیبورد مجازی کار کند.

با این حال، میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان از گوشی مجهز به نمایشگر لمسی استقبال کردند و آیفون تبدیل به یک موفقیت شگفت‌انگیز شد. بعد از معرفی آیفون و افزایش محبوبیت آن، روزبه‌روز سهم بازار گوشی‌های بلک‌بری کاهش پیدا کرد و این شرکت اهمیت خود را از دست داد. از طرف دیگر، شرکت‌هایی مانند سامسونگ خیلی زود به بهره‌گیری از نمایشگرهای لمسی روی آوردند و توانستند در این بازار دوام بیاورند. در نهایت زمانی که بلک‌بری تصمیم گرفت گوشی‌های خود را متحول کند، دیگر دیر شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا