کامپیوتر

امکان نصب حافظه DDR4 بر روی مادربردهای DDR5

یکی از مشکلاتی که خریداران پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل با آن روبرو هستند، کمبود و افزایش شدید قیمت ماژول‌های حافظه رم DDR5 است. ظاهراً ایسوس یک راه حل سریع و ارزان برای این مشکل دارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ تصاویر و ویدئو منتشر شده نشان می‌دهد ظاهراً ایسوس اقدام به طراحی یک آداپتور کرده است که نصب ماژول‌های حافظه DDR4 بر روی مادربردهای DDR5 را ممکن می‌کند. البته هنوز خبری از تأیید عرضه چنین محصولی نیست و صرفاً می‌تواند مخصوص مادربردهای ایسوس باشد یا حتی هرگز به طور تجاری تولید نشود.

DDR4 به DDR5

طراحی آداپتور تبدیل DDR5 به DDR4 پیچیدگی‌های فنی خاص خود را دارد. نه تنها ماژول‌های حافظه DDR4 به مدار رگلاتور ولتاژ خارجی نیاز دارند، بلکه بأس آنها نیز برخلاف بأس 32 بیتی دوتایی نسل جدید، 64 بیتی است. همچنین افزایش طول مسیرهای ارتباطی در پی نصب آداپتور می‌تواند موجب کاهش پایداری و حتی افزایش تأخیر شود. بنابراین چنین محصولی می‌تواند دشوارهای خاص خود را داشته باشد و به طور گسترده قابل استفاده نباشد.

DDR4 به DDR5

این محصول توسط یکی از مهندسان ایسوس به نمایش گذاشته شده است که طراحی برخی از عجیب‌ترین محصولات ROG را در کارنامه دارد. این آداپتور با استفاده از یک ماژول حافظه Tridentz Royal تست شده است و به پشتیبانی در سطح BIOS مادربرد یا به طور دقیق‌تر UEFI نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا