فناوری اطلاعات

برقراری دسترسی همه روستاها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال دسترسی همه روستای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت برقرار می شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه دیدار با نمایندگان مردم و رسیدگی به مشکلات ارتباطی مردم، با روح الله حضرت پور طلاتپه، نماینده مردم شهرستان ارومیه از استان آذربایجان غربی و علیرضا نظری، نماینده مردم شهرستان خمین از استان مرکزی دیدار کرد.

وزیر ارتباطات در دیدار با نماینده مردم شهرستان ارومیه، گزارشی از وضعیت شبکه ارتباطی این شهرستان ارائه کرد و گفت: از ۵۱۹ روستای شهرستان ارومیه ۵۱۸ روستا، معادل ۹۹ درصد روستاهای شهرستان به شبکه صوت متصل هستند و ۴۷۴ روستا یعنی معادل ۹۱ درصد روستاهای شهرستان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی افزود: قطعاً تا پایان سال هیچ روستای بالای بیست خانواری نه تنها در شهرستان ارومیه بلکه در کل کشور باقی نمی‌ماند که به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار دسترسی نداشته باشد.

زارع پور با اشاره به درخواست نماینده مردم ارومیه برای بهبود کیفیت ارتباطات ۴۵ روستای شهرستان ارومیه نیز گفت: به منظور پایداری و افزایش کیفیت شبکه در فاز نخست ۱۸ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ شده و به مرحله اجرا رسیده است و در فاز دوم نیز ۲۱۳ کیلومتر ابلاغ شده است و در مرحله اجرا قرار دارد.

وزیر ارتباطات در دیدار با نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از وضعیت شبکه ارتباطی شهرستان را ارائه کرد و گفت: از ۱۰۳ روستای بالای بیست خانوار شهرستان، ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان دارای پوشش صوت هستند.

وی افزود: از این تعداد روستای شهرستان نیز ۹۳ روستا، معادل ۹۰ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ۱۰ روستای باقی مانده نیز تلاش می‌شود تا نیمه نخست سال جاری به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شوند. برای بهبود کیفیت شبکه ارتباطی شهرستان و روستاهای آن نیز ۱۰۳ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ شده است و در مرحله اجرا قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا