فناوری اطلاعات

آیا صنعت بازی های ویدئویی زمین را نجات می دهد؟

بازی های ویدئویی یک کسب و کار بزرگ است و این صنعت قصد دارد برای کاهش اثرات مخرب زیست محیطی خود وارد عمل شود.

البرز فاوا نیوز،  به نقل از نیواطلس، همزمان با برگزاری نشست تخصصی سازمان ملل با موضوع گرمایش زمین در هفته جاری در نیویورک، گروهی از شرکت های سازنده بازی های ویدئویی مانند مایکروسافت و سونی نشستی مشترک با اعضای کمیته محیط زیست سازمان ملل برگزار کردند تا برای کاهش اثرات مخرب فعالیت های خود بر سلامت کره زمین تلاش کنند.

بیست و یک شرکت سازنده بازی های ویدئویی که در این نشست شرکت کردند متعهد شدند تا تولید محصولاتی را که منجر به انتشار کربن در جو کره زمین شود، کاهش دهند، از مواد و فرایندهای پایدارتر و سازگارتر با محیط زیست بهره بگیرند، برای افزایش اطلاعات و آگاهی عمومی در این زمینه تلاش کنند و برنامه هایی را برای کاشت درخت به اجرا درآورند.

بر اساس بررسی های سازمان ملل، اگر این شرکت ها تعهدات خود را اجرا کنند میزان انتشار دی اکسیدکربن در جو کره زمین تا سال ۲۰۳۰ سی میلیون تن کاهش می یابد، میلیون ها در خت تازه کاشته می شود و میلیون ها کاربر بازی های ویدئویی اطلاعات تازه ای در مورد ضرورت حفاظت از کره زمین دریافت می کنند.

از جمله دیگر شرکت هایی که در این زمینه متعهد شده اند، می توان به اس آی ای، گوگل استادیا، یوبی سافت، توئیچ، رویو، نیانتیک، کریتیو موبایل، ای لاین مدیا، پیکسل بری و غیره اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا