فناوری اطلاعات

باگ دردسرساز گوگل درایو رفع شد

گوگل اعلام کرد باگی که باعث شده بود فایل‌هایی که کاربران «گوگل درایو» پس از تاریخ آوریل تا مه سال ۲۰۲۳ اضافه کرده بودند، ناپدید شوند را برطرف کرده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، تیم «گوگل درایو»، مشکل ناپدید شدن فایل‌های کاربران را به یک باگ همگام سازی (سینک)  نسبت داده و اعلام کرد که تنها روی تعداد محدودی از کاربرانی که از نسخه‌های ۸۴.۰.۰.۰ – ۸۴.۰.۴.۰ اپلیکیشن دسکتاب «گوگل درایو» استفاده می‌کردند، تاثیر گذاشته است.

گوگل در ۲۹ نوامبر، دو روز پس از تائید این باگ، اعلام کرده بود ما مشکلی را شناسایی کرده‌ایم که روی تعداد محدودی از کاربران نسخه ۸۴ اپلیکیشن دسکتاپ «گوگل درایو» تاثیر گذاشته است. این مسئله، بر تغییرات فایلی که پیش از این همگام سازی شده‌اند و در اپلیکیشن موبایل «درایو» یا در رابط کاربری تحت وب «درایو» قابل مشاهده هستند، تاثیری نداشته است.

اگرچه گوگل اعلام کرده که این مشکل همگام‌سازی روی این سرویس ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر تاثیر گذاشته است اما می‌گوید مشتریانی که با این مشکل روبرو شده‌اند، می‌توانند از اپلیکیشن دسکتاپ برای بازیابی فایل‌هایی که هنوز در سرویس «درایو» همگام‌سازی نشده‌اند، استفاده کنند.

برای این منظور باید نسخه ۸۵.۰.۱۳.۰ یا بالاتر اپلیکیشن دسکتاپ «درایو» را دانلود کرده و با نگه داشتن کلید شیفت، روی «تنظیمات» کلیک کنند و سپس روی گزینه بازیابی از بک‌آپ کلیک کنند که زیر دیالوگ مخفی جدیدی نمایش داده خواهد شد.

اگر فرآیند بازیابی آغاز شود، کاربران اعلان «بازیابی آغاز شده است» را مشاهده خواهند کرد و بمحض بازیابی همه فایل‌ها، اعلان «بازیابی کامل شده است» را دریافت می‌کنند. بمحض تکمیل شدن بازیابی، کاربران پوشه جدیدی را در دسکتاپ خود با فایل‌های همگام سازی نشده‌ای تحت عنوان «گوگل درایو ریکاوری»، مشاهده می‌کنند.

اگر کاربران پیام عدم وجود فضای کافی دیسک را دریافت کنند، باید مقداری از فضای دیسک خود را خالی کرده و این فرآیند را دوباره آغاز کنند.

متاسفانه این راه‌حل گوگل، برای همه موثر واقع نشده و بعضی از کاربران هنوز قادر نیستند فایل‌های از دست رفته خود را بازیابی کنند. در حالی که بعضی از کاربران فرآیند مورد توصیه گوگل را تکمیل کردند اما این هشدار را دریافت کردند که بعضی از فایل‌ها نمی‌توانند بازیابی شود.

بر اساس گزارش بلیپینگ کامپیوتر، از کاربران «گوگل درایو» خواسته شده است از دسترسی به ذخیره سازی ابری خود تا زمان موجود شدن ترمیم برای همه کاربران، خودداری کنند تا از تداخل با تلاش‌های بازیابی در آینده، اجتناب شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا