فناوری اطلاعات

گوگل احراز هویت دو مرحله‌ای را به طور پیش‌فرض برای کاربران فعال می‌کند

گوگل معتقد است فعال کردن تمهیدات‌ امنیتی به طور پیش‌فرض بهترین راه برای حفظ امنیت کاربران است. در ماه می امسال شرکت گوگل اعلام کرد که قصد دارد احراز هویت دو مرحله‌ای را به طور پیش‌فرض برای کاربران فعال کند. این غول جستجو به تازگی با انتشار یک پست بار دیگر تایید کرده که ۱۵۰ میلیون کاربر را با احراز هویت دو مرحله‌ای و به شکل خودکار تا آخر سال ثبت نام می‌کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ با این حال، گوگل می‌گوید تنها از حساب‌هایی که دارای مکانیزم‌های پشتیبانی مناسب برای احراز هویت دو مرحله‌ای هستند، ثبت نام به‌عمل می‌آورد. این شرکت در تلاش برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری، از دو میلیون کاربر یوتیوب می‌خواهد تا احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند تا بتوانند از اول نوامبر به نرم‌افزار استودیو دسترسی پیدا کنند.

گوگل برای ایجاد یکپارچگی بیشتر در ورود به سیستم، قابلیت تکمیل خودکار گذرواژه‌های ذخیره شده در سایر برنامه‌ها را به مدیریت گذرواژه‌های مرورگر کروم در iOS اضافه می‌کند. کاربران iOS همچنین به‌زودی قادر خواهند بود برای هر برنامه‌ای رمزعبور مطمئنی همانند قابلیت تکمیل خودکار گوگل در دیوایس‌های اندرویدی ایجاد کنند. این شرکت یک ویژگی جدید به برنامه‌ی خود اضافه می‌کند که کاربران می‌توانند به رمز‌های عبور ذخیره شده خود در مدیریت گذر واژه‌ها به راحتی دسترسی پیدا کنند.

گوگل همچنین می‌گوید که در سال جاری با سازمان‌هایی همکاری کرده تا گذر واژه‌های امنیتی رایگان را در دسترس بیش از ۱۰ هزار کاربر قرار دهند. این نرم افزار در ایجاد دسترسی بهتر به گذرواژه‌های امنیتی در گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها موفق بوده است.

در آینده ممکن است برای احراز هویت شاهد پلتفرم‌هایی نظیر وان‌تب و یا رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی مانند گوگل آیدنتیتی سرویس باشیم. سرویس‌های جدید احراز هویت به جای گذرواژه‌ها از نشانه‌های امن برای ورود کاربران به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها استفاده می کنند. علاوه بر تجربه راحت‌تر، آن‌ها همچنین کاربران را از تهدیداتی نظیر دزدی کلیک (Clickjacking)، ردیابی پیکسل (pixel tracking) و غیره محافظت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا