فناوری اطلاعات

غول‌های فناوری پرچمدار رشد ابرشرکت‌ها شدند

سرمایه بازار شرکت‌هایی که ارزشمندترین شرکت‌های جهان هستند، با افت بازده اوراق قرضه آمریکا و بالا رفتن انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی جهان، در نوامبر صعود کرد و غول‌های فناوری پرچمدار این رشد بودند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، ارزش بازار اپل، ۱۱.۲ درصد در ماه میلادی گذشته افزایش یافت و به ۲.۹۵ تریلیون دلار رسید. در حالی که ارزش مایکروسافت، با ۱۲.۱ درصد افزایش، به ۲.۸ تریلیون دلار رسید.

سرمایه بازار شرکت انویدیا ۱۴.۷ درصد افزایش یافت و به ۱.۱۵ تریلیون دلار رسید. این افزایش پس از آن روی داد که این شرکت رشد ۲۰۶ درصدی درآمدش در سه ماهه سوم بر مبنای سالانه و رسیدن آن به ۱۸.۱ میلیارد دلار را گزارش کرد. انویدیا همچنین با اشاره به شرایط زنجیره تامین و تقاضای قوی برای تراشه‌های هوش مصنوعی، درآمد بالاتر از حد مطلوب را برای سه ماهه چهارم مالی خود پیش بینی کرد.

کاهش نگرانی‌ها نسبت به تورم هم از سهام بانکی حمایت کرد. سرمایه بازار «جی پی مورگان چیس اند کو» تا آخر نوامبر، به میزان ۱۲.۲ درصد رشد کرد و به ۴۵۱ میلیارد دلار رسید.

در بخش‌های دیگر، ارزش بازار شرکت تسلا پس از افزایش قیمت خودروهای مدل ۳ و Y، حدود ۲۰ درصد افزایش یافت و به ۷۶۳.۲ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در مقابل، ریزش قیمت نفت، باعث کاهش سرمایه بازار شرکت‌های بزرگ نفتی شد. سرمایه بازار شرکت آرامکوی سعودی به میزان ۰.۳ درصد و سرمایه بازار اکسون موبیل، ۲.۹ درصد کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا