گیم

بازی موبایل Rainbow Six رسما معرفی شد

بعد از انتشار شایعه‌های متعدد، در نهایت ساعاتی پیش شرکت یوبی‌سافت با انتشار یک تریلر جذاب به طور رسمی از بازی موبایل Rainbow Six رونمایی کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، بدون هیج شک و تردیدی، رینبو سیکس سیج یکی از محبوب‌ترین بازی‌های حال حاضر به شمار می‌رود؛ اثری که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط شرکت فرانسوی یوبی‌سافت راهی بازار شد و به خاطر مشکلات فنی نسبتا زیاد، نتوانست آن‌طور که باید و شاید انتظارها را برآورده کند. با این حال، پس از پشتیبانی مداوم تیم سازنده و انتشار به‌روزرسانی‌ها و محتوای جدید، در آخر بازی به جایگاه واقعی خود دست یافت و بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، در حال حاضر بالغ بر ۸۰ میلیون بازیکن در اقصی نقاط جهان دارد.

این در حالی است که به لطف پیشرفت چشمگیر صنعت موبایل در طول چند سال اخیر، بازار بازی‌های آن حسابی رونق گرفته و بازی سازهای بزرگی به توسعه‌ی عناوین موبایل روی آوردند. دسترسی راحت و همچنین تعداد کاربران فوق‌العاده زاید آن از جمله دلایلی است که باعث شده شماری از عناوین پرطرفدار برای گوشی‌های همراه نیز عرضه شوند.

در همین راستا، با توجه به حضور گسترده‌ی یوبی‌سافت در بازار بازی‌های موبایل، چندی پیش تام هندرسون، یکی از اینسایدرهای معروف صنعت بازی‌های ویدیویی، در گزارشی اعلام کرد که به‌زودی از بازی Rainbow Six Mobile رونمایی خواهد شد و این اثر شوتر در اختیار کاربران اندروید و آی‌اواس قرار خواهد گرفت. حال که چند روزی از انتشار این گزارش می‌گذرد، مدتی قبل کمپانی یوبی‌سافت با انتشار یک تریلر جذاب، به طور رسمی از بازی مزبور پرده برداشت.

این عنوان بسیاری از المان‌ها و عناصر خود را از بازی رینبو سیکس سیج الهام گرفته و این بار تجربه‌ی رقابت‌های شوتر را برای پلتفرم موبایل به ارمغان می‌آورد. طبق اعلام تیم سازنده، در این بازی شما به همراه سایر بازیکنان در دو تیم پنج نفره به عنوان مهاجم و مدافع در مقابل یکدیگر قرار خواهید گرفت که هر دو حالت Secure Area و Bomb در بازی گنجانده شده است. از طرفی، نقشه‌های محبوب Bank و Border از سری مذکور در این عنوان حضور دارند که بخش‌هایی از آن‌ها تخریب پذیر هستند.

شرکت یوبی‌سافت معتقد است که رابط کاربری و کنترل بر اساس امکانات گوشی‌های همراه طراحی شده‌اند و این عنوان یک پورت ساده از روی نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی و کنسولی نیست. در واقع، یک تیم مستقل در شعبه‌ی مونترال یوبی‌سافت از سه سال پیش روند توسعه‌ی بازی را آغاز کرده که البته فرآیند ساخت آن هنوز به طور کامل به پایان نرسیده است. با استناد بر وعده‌ی سازندگان، این عنوان نهایتا تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS به طور رایگان منتشر خواهد شد.

یوبی‌سافت در این زمینه می‌گوید:

در حالی که به همراه همکاران خود در تیم سیج در دفتر مشترکی مشغول به کار هستیم، اما تیم سازنده بازی موبایل رینبو سیکس، تیمی منحصر به فرد و مستقلی است که از کهنه‌کارها دنیای بازی‌های موبایل و کنسول تشکیل شده است. همچنین، تاکید می‌کنیم که این تیم هیچ ارتباطی به تیم سازنده بازی سیج ندارد و صرفا روی توسعه Rainbow Six Mobile متمرکز شده است.

بازی موبایل Rainbow Six

بسیاری از اپراتورهای شناخته‌شده‌ی این سری از جمله Ash و Sledge و Twitch و Thermite و Hibana از اپراتورهای تهاجمی و اپراتورهای Caveira و Bandit و Smoke و Valkyrie و Mute از اپراتورهای مدافعی در این بازی در دسترس بازیکنان قرار خواهند گرفت. ناگفته نماند که پروسه‌ی ثبت نام برای دسترسی به نسخه‌ی آزمایشی بازی موبایل Rainbow Six از ساعاتی پیش آغاز شده و شما هم اکنون با مراجعه به وب‌سایت رسمی بازی می‌توانید برای دریافت نسخه‌ی آلفا از طریق گوگل پلی و اپ استور نام‌نویسی کنید.

لازم به ذکر است که بازی پرطرفدار رینبو سیکس سیج در حال حاضر برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 و همچنین پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. همچنین، این عنوان به‌روزرسان ارتقا به نسل جدید را دریافت کرده و دارندگان ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس و پلی‌استیشن 5 به رایگان می‌توانند بازی را به نسخه‌ی جدید ارتقا دهند.

ناگفته نماند که فصل اول از سال هفتم رینبو سیکس سیج به نام Demon Veil از چند هفته‌ی پیش به طور رایگان تقدیم تمامی کاربران شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این فصل شامل یک اپراتور دفاعی بوده و در کنار آن، تغییراتی را در جهت بهبود گیم‌پلی بازی ایجاد می‌کند. همچنین، تیم سازنده وعده داده که در میانه‌ی فصل، نقشه‌ی کاملا جدیدی را برای بازی منتشر خواهد کرد.

رینبو سیکس موبایل تنها بازی جدید این مجموعه در سال جاری میلادی نیست. اگر اخبار بازی‌ها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی، بازی جدید این سری تحت عنوان Rainbow Six Extraction برای تمامی پلتفرم‌ها عرضه شد. این عنوان یک سری از المان‌ها و اپراتورها را از بازی رینبو سیکس سیج الهام گرفته و در واقع کلیات آن از روی رویداد اوت‌بریک ساخته شده، اما در هر حال نباید بازی را دنباله‌ی نسخه‌ی سیج دانست. این بازی شما را به همراه هم تیمی‌هایتان در برابر تهدیدهای بیگانگان قرار می‌دهد که باید در فازهای مختلف منطقه مورد نظر را پاکسازی کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا