گیم

بازی استراتژی Iron Harvest امسال به کنسول‌ها می‌آید

بازی استراتژیک Iron Harvest اواخر سال ۲۰۲۱ برای کنسول‌های بازی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن منتشر می‌شود و تمامی بسته‌های الحاقی را هم به‌صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد. استودیو King Art Games با انتشار اعلامیه‌ای از انتشار بازی برای کنسول‌های بازی نسل هشتم و نهم خبر داده و آن را قدمی مهم در روند توسعه‌ی بازی دانسته و فکر نمی‌کرده که طرفداران، چنین استقبالی از نسخه‌ی کنسول کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ توسعه‌دهندگان بازی Iron Harvest، انتشار آن را برای کنسول‌های نسل هشتم از جمله پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان تأیید کرده بودند و تمام هزینه‌‌های پورت بازی هم از طریق پروژه‌ی کیک‌استارتر و توسط طرفداران تأمین شد؛ اما این اولین بار است که درباره‌ی انتشار بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس می‌شنویم. ناشر بازی علاوه بر اعلام خبر جدید، ویدیویی از گیم پلی بازی روی کنسول‌های جدید منتشر کرده و نحوه‌ی اجرای بازی روی کنسول را به نمایش گذاشته است.

استودیو King Arts Games در ادامه، تاریخ انتشار بازی برای کنسول را اواخر سال ۲۰۲۱ قید کرده و البته زمان دقیق را مشخص نکرده و دلیل آن‌هم، دشوار بودن پورت یک بازی استراتژیک برای کنسول است و بازیکن باید بتواند توسط کنترلر، همان تجربه‌ی کامپیوتر را داشته باشد. استودیو تا زمانی که از کیفیت نهایی رضایت نداشته باشد، زمان انتشار دقیق را اعلام نخواهد کرد. بر اساس گفته‌ها، پورت برای کنسول‌های جدید ازجمله پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس، چالش اساسی است و از لحاظ فنی، مشکلات مختلفی باید حل شوند. از آنجایی‌ که گرافیک بازی باید برای کنسول‌های نسل نهم ارتقاء پیدا کند، چالش‌های جدیدی در مسیر انتشار بازی برای پلتفرم‌های جدید قرارگرفته است.

بر اساس گفته‌های استودیو، بازی Iron Harvest به بهترین نحو روی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس اجرا خواهد شد و تنها زمان بیشتری برای رفع باگ‌ها و بهینه‌سازی آن لازم است. نسخه‌ی کامپیوتر بازی سال گذشته از طریق استیم منتشر شد و توانست امتیازهای مناسبی از سوی کاربران دریافت کند و به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیک جنگی تبدیل شود. جالب است بدانید که تمامی هزینه‌های ساخت بازی توسط کیک‌استارتر و به همت طرفداران تأمین‌شده و توسعه‌دهندگان موفق به جمع‌آوری حدود یک و نیم میلیون دلار در سال اول شدند. همین باعث شد تا توسعه‌ی بازی برای کنسول‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن هم در دستور کار قرار گیرد؛ اما همه‌گیری کرونا باعث پدید آمدن مشکلات اساسی برای تیم شد. استودیو در ماه مارس میلادی، بالاخره انتشار بازی برای کنسول‌ها را تأیید کرد و حال می‌دانیم که این اثر استراتژیک برای نسل نهم منتشر می‌شود.

Iron Harvest علاوه بر استفاده از مکانیسم‌های استراتژیک جدید، دنیایی ترسناک و جذاب را به تصویر کشیده و بازیکنان را به ساله‌های پس از اتمام جنگ جهانی اول می‌برد؛ اما واقعیت‌ها کنار گذاشته‌شده و بازی در یک فضای خیالی و میان نبرد ماشین‌ها و ربات‌ها جریان می‌یابد و درعین‌حال از مکانیسم‌های کلاسیک این ژانر هم بهره برده و ابایی از به کار بردن ایده‌های تازه و نو هم ندارد. منتظر انتشار این اثر استراتژیک در اواخر سال ۲۰۲۱ برای کنسول‌های بازی نسل هشتم و نهم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا