موبایل

رونمایی اپل از پک باتری مگ‌سیف با قیمت ۹۹ دلار

اپل از پک باتری مگ‌سیف جدید رونمایی کرد. گویا این پک باتری مگ‌سیف به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان از آن در آیفون‌هایی مانند آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ نحوه‌ی کار این پک‌ باتری مگ‌سیف به این صورت است که می‌توان آن را با استفاده از نیروی آهن‌ربایی به قسمت پشتی تمامی مدل‌های آیفون ۱۲ متصل کرد. در واقع آهن‌ربا‌های به کار رفته در آیفون باعث می‌شوند که این پک باتری به شکل مناسبی در قسمت پشتی آیفون قرار بگیرد.

اپل این پک باتری مگ‌سیف را در رنگ سفید عرضه می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد که قسمت خارجی این پک باتری دارای پوششی از جنس سیلیکون است. با توجه به تصاویر منتشر شده از این پک باتری مگ‌سیف، می‌توان گفت که این پک باتری دارای یک باتری ۱۱٫۱۴ وات‌ساعتی است که می‌تواند باتری به کار رفته در آیفون‌های ۱۲ را به صورت جزئی شارژ کند.

در واقع باید بگوییم که با وجود اینکه باتری به کار رفته در آیفون ۱۲ دارای ظرفیت ۱۰٫۸۷ وات‌ساعت است اما همان‌گونه که می‌دانید شارژ بی‌سیم Qi بازدهی بالایی را ندارد و باعث می‌شود که مقداری انرژی در هنگام شارژ شدن هدر برود.

در زمانی که پک باتری مگ‌سیف را به قسمت پشتی آیفون متصل کنید این پک‌باتری می‌تواند که آیفون را با توان ۵ وات و به صورت بی‌سیم شارژ کند. اما زمانی که این پک باتری مگ‌سیف را به شارژر متصل کنید این پک باتری می‌تواند آیفون را با توانی تا ۱۵ وات شارژ کند.

کاربرانی که این پک باتری را خریداری کنند می‌توانند که این پک باتری و آیفون خود را به صورت همزمان شارژ کنند. اپل می‌گوید که متصل کردن سیم لایتنیگ با شارژر ۲۰ واتی به پک باتری مگ‌سیف باعث می‌شود که این پک باتری بتواند با توان ۱۵ وات آیفون را شارژ کند که باعث می‌شود که هم پک باتری مگ‌سیف و هم آیفون با سرعت بیشتری شارژ شوند.

مگ‌سیف

اپل همچنین توصیه می‌کند که کاربران برای شارژ پک باتری مگ‌سیف از شارژر‌هایی با توان ۲۰ وات یا بالاتر و کابل USB-C به لایتنیگ استفاده کنند. در ضمن می‌توان پک باتری مگ‌سیف را با استفاده از خود آیفون و با متصل کردن آیفون به شارژر هم شارژ کرد.

اپل می‌گوید که کاربران می‌تواند در زمان‌هایی مانند اتصال آیفون با سیم به شارژر به عنوان نمونه در زمان استفاده از قابلیت CarPlay و دیگر زمان‌های اینچنینی، از این روش برای شارژ پک باتری مگ‌سیف هم استفاده کنند. نگاهی به مدارک منتشر شده درباره‌ی پک باتری مگ‌سیف نشان می‌دهد که نسخه‌ی iOS پشتیبانی کننده از این پک باتری نسخه‌ی iOS 14.7 و نسخه‌های جدیدتر از آن است.

همچنین کاربران می‌توانند با نگاه کردن به صفحه‌ی هوم یا قسمت Today View و ویجت Batteries از وضعیت شارژ این پک باتری مطلع شوند. در ضمن اپل می‌گوید که در هنگام استفاده از این پک باتری ممکن است که آیفون کاربر مقداری گرم شود.

با توجه به این موضوع و برای افزایش عمر باتری، اگر در هنگام استفاده کردن از پک باتری مگ‌سیف آیفون بیش از حد داغ شود، به صورت نرم‌افزاری میزان شاژر شدن باتری بعد از رسیدن به %۸۰ محدود می‌شود و بعد از خنک شدن آیفون فرایند شارژ شدن آیفون دوباره‌ ادامه پیدا می‌کند.

در واقع ویژگی مدیریت شارژ به حفظ سلامت باتری در زمان‌هایی که پک باتری مگ‌سیف به صورت طولانی مدت به آیفون متصل باشد، کمک می‌کند. همچنین در زمانی که ویژگی Optimized Battery Charging فعال باشد، بعد از کامل شارژ شدن باتری آیفون کاربران نوتیفیکیشنی را بر روی صفحه‌ی قفل آیفون درباره‌ی این موضوع دریافت می‌کنند که زدن بر روی این نوتیفیکیشن و بعد انتخاب گزینه‌ی Charge Now باعث می‌شود که فرایند شارژ شدن ادامه پیدا کند.

مگ‌سیف

کسانی که از قاب‌های چرمی مگ‌سیف برای آیفون خود استفاده می‌کنند باید آگاه باشند که استفاده از پک باتری مگ‌سیف باعث می‌شود که اثراتی مانند فشرده شدن بر روی چرم به وجود بیاید که اپل می‌گوید طبیعی است.

اپل می‌گوید که کسانی که درباره‌ی به جا ماندن اثر استفاده از پک باتری مگ‌سیف بر روی قاب چرمی آیفون خود نگران هستند، می‌توانند از قاب‌های غیرچرمی برای آیفون خود استفاده کنند. در نهایت باید بگوییم که پک باتری مگ‌سیف با قیمت ۹۹ دلار و در روز ۱۹ جولای (۲۸ تیر) عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا