تکنولوژی

بازار محصولات تحول‌آفرین دانش‌بنیان توسعه می‌یابد

یکی از برنامه ها و اهداف معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه بازار محصولات تحول آفرین است. این کار به توسعه اشتغال پایدار در کشور کمک می کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری یکی از اهداف خود را تسهیل اشتغال پایدار برای نیروی انسانی متخصص و تحصیل‌کرده قرار داده است. هدفی که تنها با رویکردهای نوآورانه اجرایی می شود.

بر همین مبنا معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری «سازمان برنامه و بودجه کشور»، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «صندوق توسعه ملی» اقدام به اجرایی کردن چند برنامه ملی کرده است. این برنامه ها شامل «ارتقای مقیاس تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند»، «تهیه پلتفرم بازارسازی برای تجهیزات ساخت داخل (بازار هوشمند محصولات دانش بنیان)» و «توسعه تولید 6 محصول تحول آفرین دانش‌بنیان» می شود.

همچنین «حمایت از توسعه صنایع خلاق»، «حضور شرکت‌های خصوصی و بخش‌های بزرگ اقتصادی درعرصه‌ی نوآوری باهدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های آن‌ها درجهت توسعه زیست‌بوم اقتصاددانش‌بنیان» و « اجرای برنامه‌های به هم رسانی عرضه و تقاضای نیروی انسانی تحصیلکرده از طریق حمایت از ارتقای سطح مهارتی و اشتغال پذیری نیروی انسانی» و «ایجاد و توسعه مراکز ارائه خدمات تخصصی اشتغال در دانشگاه‌ها» از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا