کامپیوتر

اپل iOS 14.6 را منتشر کرد

اپل به‌روزرسانی جدیدی به نام iOS 14.6 را برای آیفون‌ ۶s و مدل‌های جدیدتر از آن منتشر کرد. البته باید بگوییم که این به‌روزرسانی دارای تغییرات زیادی نیست و اپل تنها در این نسخه قابلیت‌های جدیدی را اضافه کرده است که این شرکت در رویداد برگزار شده در ماه آوریل (فروردین) از آن‌ها رونمایی کرد.

دیجی کالا؛ یکی از قابلیت‌های جدید اضافه شده به این نسخه از سیستم عامل iOS پشتیبانی از Apple Card Family است. این قابلیت جدید به خانواده‌ها این اجازه را خواهد داد تا همه‌گی از یک اپل کارت استفاده کنند. همچنین این قابلیت این امکان را به خانواده‌ها می‌دهد تا خرید‌های انجام شده با کارت اپل را ببینند و هزینه‌های انجام شده توسط هر یک از اعضا را مدیریت کنند.

در ضمن این قابلیت به خانواده‌ها اجازه می‌دهد تا اپل کارت خود را با فرزندانشان هم به اشتراک بگذارند و بتوانند برای هر یک از فرزندان مبلغی را به عنوان سقف خرید اعمال کنند. البته کاربران فقط در کشور آمریکا می‌توانند از این قابلیت‌ها استفاده کنند.

این نسخه‌ی جدید از سیستم عامل iOS همچنین دارای قابلیت Apple Podcasts Subscriptions است. این قابلیت به شنوندگان پادکست‌ها در ۱۷۰ کشور مختلف اجازه می‌دهد تا اشتراک پرمیوم پادکست‌های مورد نظر را تهیه کنند.

انجام این کار به کاربران اجازه می‌دهد تا به پادکست‌ها مورد علاقه‌ی خود بدون مزاحمت تبلیغات گوش دهند، به محتوای اضافه دسترسی داشته باشند و یک دسترسی سریع و اختصاصی به سری‌های جدید داشته باشند.

علاوه‌بر این ویژگی‌ها، iOS 14.6 دارای تغییراتی دیگری مربوط به ایرتگ و اپ Find My است. از جمله‌ی این تغییرات می‌توان به وارد کردن ایمیل آدرس به جای شماره تلفن در Lost Mode برای ایرتگ و دیگر لوازم جانبی برای استفاده از قابلیت Find My اشاره کرد. همچنین ایرتگ در زمان لمس با دستگاه‌های پشتیبانی کننده از NFC تنها بخشی از شماره‌ی صاحبش را نشان خواهد.

در نهایت باید گفت که کاربران می‌توانند بعد از ریستارت کردن آیفون قفل گوشی خود را با قابلیت Voice Control باز کنند. اولین‌بار است که کاربران می‌توانند از قابلیت Voice Control برای باز کردن قفل آیفون خود استفاده کنند. اپل در کنار iOS 14.6 سیستم عامل‌های دیگری را هم ماند iPadOS 14.6، MacOS 11.4، watchOS 7.5، tvOS 14.6 و HomePod 14.6 را منتشر کرده است.

شما می‌توانید برای نصب این به‌روزرسانی جدید در آیفون به قسمت Settings بروید و بعد از انتخاب General  و بعد Software Update این به‌روزرسانی جدید را بر روی آیفون خود نصب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا