گیم

اپل با سبقت از مایکروسافت و نینتندو به سومین شرکت پردرآمد گیم تبدیل شد

گزارشی جدید، رتبه بندی شرکت‌های فعال در صنعت گیم را از نظر درآمد نشان می‌دهد. شاید عجیب باشد ولی طبق این نمودار، اپل با شکست دادن برخی از برندهای مطرح دنیای گیم نظیر مایکروسافت، به رتبه سوم این لیست دست پیدا کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ مدتی می‌شود که اپل نیز با سرویس‌های ابری و دستگاه‌های گیمینگ خود، پا به دنیای بازی گذاشته است. حالا اما گزارشی از NewZoo منتشر شده که لیست پردرآمدترین شرکت‌های حوزه گیم را مشخص می‌کند و در کمال تعجب، اپل نیز در رتبه‌های بالای آن است!

تحلیلگران فهرستی از 10 شرکت برتر گیم را به اشتراک گذاشته‌اند که مجموعاً 126 میلیارد دلار در سال 2021 درآمد کسب کردند. در این بخش، غول کوپرتینویی موفق شده با درآمد تخمینی 15.3 میلیارد دلار از طریق گیم در سال 2021 در رتبه سوم قرار گیرد.

این رقم، افزایش 17.7 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

شرکت بزرگ تنسنت موفق شده تاج و تخت را در این رده‌بندی بدست آورد؛ این شرکت صاحب عناوین محبوبی مانند League of Legends و PUBG Mobile است. به طور کلی، این برند چینی در سال 2021 با 9.9 درصد افزایش نسبت به سال قبل، 32.2 میلیارد دلار درآمد داشته است.

سونی نیز با درآمد 18.2 میلیارد دلاری خود در جایگاه دوم فهرست پردرآمدترین‌های گیم قرار گرفت؛ هرچند نسبت به سال گذشته 2.3 درصد کاهش تجربه کرد.با این حال، کسب رتبه سوم این لیست یک نقطه عطف چشمگیر برای اپل در صنعت گیم است، زیرا توانسته حتی شرکت‌های پرآوازه‌ای مانند مایکروسافت و نینتندو را نیز شکست دهد.

اپل با سبقت از مایکروسافت و نینتندو به سومین شرکت پردرآمد گیم تبدیل شد

این مهم درحالی محقق شده که دو شرکت مایکروسافت و نینتندو حتی بر روی کنسول‌های بازی نیز تمرکز دارند؛ بنابراین بسیار قابل توجه است که اپل با اکوسیستم محصولات موبایل خود چه پیشرفتی را به خود می‌بیند.

شایان ذکر است، این لیست احتمالاً در سال 2022 تغییر خواهد کرد، زیرا خریدهای عمده دنیای گیم در اوایل سال جاری میلادی انجام شدند. این خریدها شامل قرارداد سونی برای خرید توسعه دهنده بازی Destiny یعنی شرکت بانجی و خرید شوکه کننده کمپانی بازی سازی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت طی یک قراردادی چند میلیارد دلاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا