تکنولوژی

آیپد پرو شاید اولین دستگاه مجهز به نمایشگر Mini LED باشد

جدیدترین اطلاعات به‌دست آمده از یکی از افشاگران باسابقه، Ming-Chi Kuo، نشان می‌دهند که به احتمال زیاد نسل جدید آیپد پرو اولین محصولی خواهد بود که اپل در آن از نمایشگر‌ی با تکنولوژی Mini LED استفاده خواهد کرد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از دیجی کالا؛ اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند که هم اکنون تولیدکنندگان این نمایشگر‌ها در حال تولید آن‌ها برای سه ماهه‌‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ هستند. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که این تأمین‌کنندگان به صورت تخمینی می‌توانند که ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه از این نمایشگرها را تولید کنند که در حدود %۵۰ درصد از پیش‌بینی‌های قبلی کمتر است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این کاهش در تولید به دلیل مشکلاتی است که در تولید ماژول این نمایشگرها وجود دارد.

در نمایشگرهای Mini LED با قرار دادن هزاران LED در پشت یک صفحه‌ی LCD می‌توان که به شکل بهتری نور برخی از نقاط صفحه‌ی نمایشگر را کاهش داد که باعث خواهد شد رنگ‌های نمایش داده شده توسط این نمایشگر‌ها و همچنین نسبت کنتراست آن‌ها در مقایسه با نمایشگرهای LED متداول، بهبود چشم‌گیری را داشته باشد.

آیپد پرو شاید اولین دستگاه مجهز به نمایشگر Mini LED باشد

Kuo یکی از اولین کسانی بود که پیش‌بینی کرد اپل قصد دارد از نمایشگرهای Mini LED در ماه مارچ (اسفند ماه) در نسل جدید آیپد پروهای ۱۲٫۹ و ۱۰٫۲ اینچی استفاده کند.

او گفت تا پایان سال ۲۰۲۰ اپل از نسل جدید آیپد مینی، آیمک پرو جدید و همچنین نسخه‌‌های جدید مک بوک پرو ۱۶ اینچ و ۱۴ اینچ رونمایی خواهد کرد. با این وجود به نظر می‌رسد مشکلات کنونی دنیا، همه‌گیری بیماری کرونا و مشکلات به وجود آمده در تولید، باعث خواهند شد که رونمایی از برخی از این محصولات به سال ۲۰۲۱ موکول شود.

آیپد پرو شاید اولین دستگاه مجهز به نمایشگر Mini LED باشد

پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که اپل به احتمال زیاد در حدود ۵ سال از این تکنولوژی جدید استفاده خواهد کرد و بعد از آن شاهد استفاده از تکنولوژی دیگری مانند نمایشگر‌های Micro LED در محصولات آینده این شرکت خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا