فناوری اطلاعات

اپل با ارزش‌ترین برند دنیا لقب گرفت

به تازگی جدیدترین رده‌بندی ارزشمندترین برندها (Brand Finance Global 500) منتشر شده و اپل توانسته برای دومین سال متوالی جایگاه نخست این رده‌بندی را به دست آورد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ اپل با ارزش بیش از ۳ تریلیون دلار بزرگ‌ترین شرکت جهان محسوب می‌شود و اکنون توانسته جایگاه برتر خود در رتبه‌بندی سالانه Brand Finance Global به‌عنوان با ارزش ترین برند دنیا در سال ۲۰۲۲ را حفظ کند. بااین‌حال، رقبای قدرتمندی از جمله آمازون در رده‌های بعدی به تعقیب این شرکت پرداخته و برندهایی مانند تیک تاک در طول یک‌ سال گذشته رشد فوق‌العاده‌‌ای را تجربه کرده‌اند.

داده‌های جدید برند فاینانس نشان می‌دهد که آمازون و گوگل به‌ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را بدست آورده‌اند و آمازون نزدیک‌ترین شرکتی است که می‌تواند اپل را کنار بزند. ارزش نام تجاری این غول مستقر در کوپرتینو کالیفرنیا، 355.1 میلیارد دلار است .

دیوید هیگ، رئیس و مدیرعامل Brand Finance در همین زمینه اعلام کرده که این شرکت به‌ لطف شهرت خود به‌ عنوان یک کمپانی نوآور، از ارزش بالایی برخوردار است. علاوه بر این مایکروسافت با ارزش 184.2 میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار گرفته و این در حالی‌ است که Walmart با 111.9 میلیارد دلار جایگاه پنجم را تصاحب کرده است.

ارزشمندترین برندها

همچنین برند TikTok در یک سال گذشته بیشترین رشد را داشته است. گزارش امروز همچنین ادعا می‌کند که تیک تاک برای اولین بار وارد این رده‌بندی شده و با سریع‌ترین سرعت ممکن به جایگاه 18 رسیده است. این شبکه اجتماعی متمرکز بر ویدئو، شاهد افزایش 215 درصدی ارزش برند خود به 59 میلیارد دلار در سال جاری بوده و این مورد تا حد زیادی به‌دلیل روی‌آوردن مردم به استفاده از رسانه‌ها عنوان شده است.

در مورد اینکه Brand Finance چگونه به این اعداد و ارقام رسیده اطلاعات دقیقی منتشر نشده و این شرکت اعلام کرده که جزئیاتی درباره نحوه محاسبه ارزش برند یک شرکت را رسانه‌ای نخواهد کرد، اما استانداردهای بین‌المللی را از نزدیک دنبال می‌کند، حتی اگر دارای یک سیستم اختصاصی برای ارزیابی این‌ روش ارزش‌گذاری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا