تکنولوژی

کتاب دوسالانه «خانه نوآوری» منتشر شد

خانه نوآوری مکانی است که سرعت رسیدن به ایده‌ها را شتاب می‌دهد و از حامیان نوآوری‌های جوانان است. این مکان که با حمایت‌های ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است به تازگی در کتابی در قالب یک گزارش فعالیت‌ها و اقدامات خود را تشریح کرده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ مخاطب در بخش آغازین کتاب با مدل‌های رشد استارتاپ‌ها و فعالیت‌های شتابدهی آشنا می‌شود. پس از آن نیز مطالعه تجربیات یکی از سرمایه‌گذاران موفق روی استارتاپ‌ها و افراد موثر دیگر در زیست بوم فناوری و نوآوری خالی از لطف نیست. همچنین در این گزارش با بیش از 40 استارتاپ خانه نوآروی، 130 کارگاه و دوره آموزشی، دورهمی‌های استارتاپی آشنا می­شوید.

باید گفت که گزارش عملکرد دوسالانه خانه نوآوری، گزیده‌ای از آمار و داده‌های این مجموعه موفق است که از فعالیت­های مختلف این نهاد موثر استارتاپی تشکیل شده است و برای نخستین به صورت عمومی منتشر می‌شود. در ماه­های اخیر زمزمه­هایی در خصوص «ناکامی شتابدهنده­ها در اکوسیستم نوآوری ایران» شنیده می­شود و خانه نوآوری مدعی موفقیت مدل بومی خود مبتنی بر تربیت جوانان و کارآفرینان بالقوه برای حضور در استارتاپ‌ها و تیم­سازی بر مبنای صداقت و درک شرایط کسب و کاری موجود کشور است. بنابراین با ذکر مواردی در این گزارش بر ادعا صحه گذاشته می‌شود.

همچنین در این گزارش تمرکز بر محتوا، بلاک­چین و برگزاری رویدادهای تخصصی و منظم در این محورها است که با هدف شبکه‌سازی و تعمیق دانش، کارآموزی و انجام مستمر فعالیت‌ها به عنوان اصلی­ترین عوامل موفقیت خانه نوآوری انجام می‌شود.

البته در کنار این موارد توجه به گزارش‌های فناوری، نوآوری و آینده پژوهی جهانی مانند گارتنر سبب شکل­گیری مدل بومی نیز شده است.

در پاییز 98 نیز خانه نوآوری کمپ بلاک­چین را برگزار کرد که در آن علاوه بر آموزش بیش از 50 نفر، 6 استارتاپ مجوز ورود به فرآیند پیش­شتابدهی این مجموعه را دریافت کردند. در این گزارش نگاهی به این اتفاق نیز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا