تکنولوژی

اپل اولین فروشگاه رسمی خود را در هند افتتاح کرد

اپل، یکی از بزرگترین شرکت های گوشی های هوشمند در جهان، اولین فروشگاه رسمی آفلاین خود را در هند افتتاح کرد. این توسعه نقش مهم بازار هند را برای غول فناوری کوپرتینویی برجسته می کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ اولین فروشگاه اپل در هند به نام Apple BKC در بمبئی واقع شده است و این شرکت قرار است تا چند روز دیگر دومین فروشگاه خود را در دهلی پایتخت کشور افتتاح کند.

اپل می گوید که فروشگاه تازه افتتاح شده، Apple BKC، با انرژی 100٪ تجدید پذیر کار می کند. این یک سیستم اختصاصی انرژی خورشیدی دارد و برای فعالیت‌های فروشگاه به سوخت‌های فسیلی اتکا ندارد. در حالی که اپل به تازگی اولین فروشگاه خود را در هند راه اندازی کرده است، این شرکت بیش از 25 سال است که در بازار حضور دارد اما برای محصولات خود در این کشور به فروشندگان شخص ثالث متکی است.

این شرکت قصد دارد فروش خود را در بازار هند افزایش دهد و در حال حاضر راه هایی را برای افزایش تولید آیفون در هند هموار کرده است. بازار گوشی‌های هوشمند هند تحت سلطه اندروید است و شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی همچنان برترین برندها هستند. دستگاه‌های اپل در بخش پریمیوم قرار می‌گیرند که به عنوان تلفن‌هایی با قیمت بالای 30000 روپیه (تقریباً 365 دلار) تعریف می‌شود که حدود 10 درصد از کل تلفن‌های فروخته شده در این کشور را تشکیل می‌دهد.

سال گذشته، اپل حدود 6.5 میلیون دستگاه آیفون فروخت، در حالی که در ایالات متحده و چین هر کدام حدود 50 میلیون دستگاه آیفون فروخته شد. این شرکت کمتر از 5 درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند در هند را در اختیار دارد، اما این شرکت پتانسیل رشد تقاضا برای آیفون های اپل را در بازار می بیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا