فناوری اطلاعات

انصراف غول‌های فناوری از شرکت در نمایشگاه CES

آمازون، مِتا پلتفرمز، توییتر و پینترست جدیدترین شرکتهایی هستند که به دلیل نگرانی از شیوع اُمیکرون، به نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرف کننده (CES) در لاس وگاس تیمی نمی‌فرستند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، نمایشگاه فناوری CES رویداد سالانه نمایش جدیدترین ترندها و گجتها در صنعت فناوری است و بیش از ۱۸۰ هزار نفر در سراسر جهان را در گذشته به خود جلب کرده است.

سخنگوی آمازون در ایمیلی به رویترز اعلام کرد آمازون و “رینگ” (واحد خانه هوشمند این شرکت) به دلیل تغییر سریع وضعیت و ابهامات پیرامون واریانت اُمیکرون، ماه آینده در نمایشگاه CES شرکت نخواهند کرد. بلومبرگ نیوز در ابتدا تصمیم آمازون و رینگ را برای عدم حضور فیزیکی در این رویداد گزارش کرده بود.

شرکت مخابراتی تی موبایل آمریکا هم اعلام کرد اکثر اعضای گروه این شرکت در نمایشگاه شرکت نخواهند کرد و مدیرعامل این شرکت هم سخنرانی نخواهد کرد.

تی موبایل اعلام کرد ما ایمنی تیم خود و سایر حاضران را با این تصمیم در اولویت قرار دادیم و در عین حال ابراز اطمینان کرد سازمان دهندگان نمایشگاه CES تدابیر حفاظتی کاملی را به کار خواهند بست.

شرکتهای دیگر قصد حضور پرتعداد در این نمایشگاه را ندارند. انجمن فناوری مصرف کننده که نمایشگاه CES را اداره می کند اعلام کرد این نمایشگاه از پنجم تا هشتم ژانویه برگزار می شود. تدابیر سلامتی شامل الزام به واکسیناسیون، زدن ماسک و استفاده از تستهای کووید ۱۹ خواهد بود.

توییتر قصد داشت بعضی از کارمندانش را برای حضور در پنلهای نمایشگاه CES اعزام کند اما هر دو شرکت توییتر و فیس بوک اعلام کردند اکنون فرصتهای آنلاین را بررسی می کنند.

پینترست پیش از لغو حضور فیزیکی، قصد داشت دیدار کوچکی برای تیمهای فروش و شریک خود در مقایسه با سالهای گذشته برگزار کند.

اما بسیاری از شرکتها مانند کوالکام، سونی الکترونیکس و گوگل و Waymo (واحد خودروی خودران این شرکت) اعلام کرده اند همچنان دارند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و به معرفی سخت افزار جدید یا میزبانی دیدارها بپردازند.

ماری بارا، مدیرعامل شرکت جنرال موتورز اعلام کرد قصد دارد پیکاپ برقی سیلورادو را معرفی کرده و درباره استراتژی این شرکت در کنفرانسی در پنجم ژانویه صحبت کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای دیگر مدتها قبل برای حضور مجازی برنامه ریزی کرده بودند که از میان آنها می توان به شرکت تراشه سازی انویدیا اشاره کرد که قرار است دو مدیرش به صورت ویدیویی سخنرانی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا