فناوری اطلاعات

البرز، میزبان اولین رویداد بزرگ روز ملی فناوری اطلاعات

اولین رویداد بزرگ روز ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان البرز با حضور جمع کثیری از متخصصین ، مدیران و مسئولین دولتی و خصوصی در محل سالن همایش های مجموعه اکومال استان البرز برگزار شد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از نصر البرز؛ این رویداد با هدف نشان دادن پتانسیل های بالفعل و بالقوه موجود در استان البرز و همچنین ایجاد امکانی برای شبکه سازی حرفه ای کسب و کارهای کوچک و متوسط استان در حوزه فناوری اطلاعات ، با همت و تلاش  سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز به نمایش گذاشته شد.

آنچه حائز اهمیت می باشد این که علاوه برحضور اعضای سازمان نصر البرز، رئیس هیات مدیره  و تنی چند از اعضای نصر تهران، دبیرکل سازمان نصر کشور، نصر اردبیل، مدیران دولتی و مسئول در حوزه فناوری ، مقامات و مدیران نهادهای مختلف عرصه سیاست‌گذاری و اجرایی ، مدیران و فعالان کسب‌وکارهای حوزه آی‌تی و  استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپای اکوسیستم نوآوری استان البرز نیز  حضور داشتند.

مراسم با اجرا شدن دو پنل گفتگوی تخصصی با حضور کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات در بخش های هوش مصنوعی و سرمایه گذاری در حوزه ایده های نو در بخش فناوری اطلاعات  آغاز شد که در همین راستا در بخش پنل تخصصی، حوزه هوش مصنوعی ، بهره وری و  موارد پیرامون آن مورد بررسی قرار گرفت.

در بخشی از این پتل ضمن ارائه  اقدامات  به چالش های شغلی مربوط به هوش مصنوعی  نیز، بحث و تبادل نظر شد.

البرز، میزبان اولین رویداد بزرگ روز ملی فناوری اطلاعات

از دیگر موارد مطرح شده در این همایش موضوع سرمایه گذاری در ایده های خلاقانه و نوآورانه  و نقش  استارتاپ های استان البرز  در خصوص ماهیت سرمایه گذاری استارتاپی ، دلایل سرمایه گذاری استارتاپی ، معضلات و مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در این حوزه و در نهایت راهکارهایی برای دریافت سرمایه توسط خلاقان حوزه استارتاپ استان البرز ارائه شد.

اکبر قنبرپور مشاور وزیر، رئیس هیات ‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام با اشاره به پتانسیل های بالای استان البرز در حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: اقدامات ویژه ای که مجموعه فرودگاه پیام در راه اندازی گمرک تخصصی فناوری اطلاعات انجام داده است ، به عبارتی یکی ازپیش نیازهای  جامعه نسبت به موضوع  فناوری اطلاعات است که می بایست آموزش های لازم را جهت  تخصصی تر شدن پیش برد تا گام های بلندی را بتوان در راه پیشرفت جامعه هوشمند برداشت.

وی همچنین یادآور شد:  ضروری است این گپی که  بین بازار کار و آموزش آکادمیک  افتاده برطرف شود.

مهدی یوسف زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با اشاره به پیشرفت ها و  چالش های  حوزه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات  در استان گفت:  نظر به این که،  حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است نیاز است زیر ساخت این حوزه نیز مناسب تر دیده شود تا بتوان کارها و اقدامات مهمی را رقم زد.

البرز، میزبان اولین رویداد بزرگ روز ملی فناوری اطلاعات

امنیت اطلاعات از توهم تا واقعیت دیگر موضوع مورد بحث در این همایش بود که در این خصوص محمد نصیری از نخبگان شناخته شده حوزه امنیت سایبری و فناوری اطلاعات استان البرز به آن پرداخت و تصریح کرد:  مفهوم مشاوره و لزوم استفاده از مشاوران حرفه ای در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری ،  علاوه بر کاهش آسیب ها در سطح جامعه خواهد شد، باعث کاهش هزینه های سازمانی  نیز خواهد شد  که استان البرز با جود سازمان نصر البرز  این امردرحال اجرا می باشد.

در پایان  بیانیه  برنامه و اهداف پیش روی سازمان نصر توسط  سوری دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز  قرائت شد.

البرز، میزبان اولین رویداد بزرگ روز ملی فناوری اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا