فناوری اطلاعات

افزایش صددرصدی سرعت اینترنت همراه از ابتدای دولت سیزدهم

گزارش سایت جهانی اسپیدتست نشان می دهد که سرعت اینترنت همراه در ایران با افزایش صددرصدی نسبت به ابتدای دولت سیزدهم به 36 مگابیت برثانیه رسیده است و هم اکنون از این نظر ایران در جایگاه بهتری نسبت به کشورهای مطرحی چون اندونزی، آرژانتین، مصر و ترکیه قرار دارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیرو انتشار گزارشی پیرامون رتبه بندی سرعت اینترنت کشورهای دنیا توسط سایت جهانی اسپیدتست و باز نشر معنا دار آن در برخی رسانه ها، توضیحات زیر جهت روشن شدن موضوع، ارایه می شود:

بر اساس همین مرجع (اسپید تست) که ماهانه گزارش خود را ارائه می دهد، در 21 ماه گذشته دائما سرعت اینترنت ثابت و همراه ایران در حال افزایش بوده است که این نشانه تلاش وزارت ارتباطات و اپراتورها است. بطوریکه سرعت اینترنت موبایل از حدود 18 مگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت به حدود 36 مگابیت بر ثانیه در ماه جاری رسیده است که افزایش تقریبا صد درصدی سرعت را نشان می دهد.

همچنین سرعت اینترنت ثابت نیز از حدود 9.5 مگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت به 12.6 مگابیت بر ثانیه در ماه جاری رسیده است که بهبود 33 درصدی را نشان می دهد.

ضمن اینکه باید اشاره شود که باتوجه به ارتقای سرعتی که در 20 ماه گذشته در بخش اینترنت همراه در کشور اتفاق افتاده، هم اکنون سرعت اینترنت همراه در ایران بیشتر از دهها کشور بزرگ و مطرح همچون ترکیه، روسیه، اندونزی، پاکستان، شیلی، قزاقستان، مکزیک، فیلیپین، مصر و آرژانتین است.

علاوه بر آن باید متذکر شد که جایگاه نامناسب ایران در حوزه اینترنت ثابت به دلیل سال های عقب ماندگی های جدی این حوزه در بخش توسعه ارتباطات ثابت رخ داده که وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم برنامه ریزی کرده است تا با اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها، ارتقای جدی در سرعت و پایداری دسترسی های مردم در بخش اینترنت ثابت ایجاد شود که بر پایه آخرین آمار ارایه سایت iranfttx.ir تاکنون بیش از سه میلیون و 200 هزار خانوار در این پروژه تحت پوشش قرار گرفته اند و این میزان تا پایان سال به 8 تا 10 میلیون پوشش می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا