فناوری اطلاعات

دعوت اعضای کمیسیون های تخصصی نصر البرز برای شرکت در رویداد “روز فناوری اطلاعات”

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز در نظر دارد اولین سالروز ثبت روز ملی فناوری اطلاعات را از ساعت ۹ روز پنج شنبه، ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ در پردیس سینمای اکو مال کرج ، با دعوت از اعضای صنف، مدیران و مسئولین استان البرز ، نمایندگان عضو کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت و استان ، اعضای شوراهای استان البرز ، اعضای تشکل‌های صنفی مرتبط نظیر اتاق بازرگانی، اتاق اصناف ، تعاون و دانشگاه های استان البرز و حضور مهمانان خارجی و… برگزار کند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال، به همین مناسبت اعضای کمیسیون های تخصصی نصر البرز و مشاوران حوزه فناوری اطلاعات با بیان نظرات خود، از همه اقشار مردم البرز و به ویژه جوانان علاقمند برای شرکت در این رویداد بزرگ دعوت به عمل آورده اند.

دعوت اعضای کمیسیون های تخصصی نصر البرز برای شرکت در رویداد "روز فناوری اطلاعات"

پژمان عبداللهی عضو مرکز داوری و شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان البرز با بیان اینکه، در دنیای مدرن و پیشرفته‌ی امروزی، فناوری اطلاعات به یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و پیشرفت جوامع شناخته شده است. با وجود اینکه فناوری اطلاعات به شکل‌های مختلفی در زندگی همه ما حضور دارد، اما همچنان بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناسیم و از قابلیت‌های آن‌ها بهره‌مند نمی‌شویم.

اعلام داشت، اولین رویداد فناوری اطلاعات البرز که با همت سازمان نظام صنفی استان البرز برگزار خواهد شد، فرصتی برای آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فنی در حوزه فناوری اطلاعات است. در این همایش فعالان فناوری استان البرز، امکانات، توانایی ها و محصولات و خدمات خود را عرضه خواهند نمود.

در ادامه، اگر شما نیز به دنبال بهره‌وری بیشتر از فناوری اطلاعات در استان البرز هستید، حضور در همایش فناوری اطلاعات یک فرصتی برای دیدن و شناختن بهتر دنیای فناوری اطلاعات است که به شما امکان می‌دهد تا با پیشرفت‌های جدید در این حوزه آشنا شوید و از آن‌ها بهره‌مند شوید.

دعوت اعضای کمیسیون های تخصصی نصر البرز برای شرکت در رویداد "روز فناوری اطلاعات"

محمد کوشا ، رئیس کمیسیون مشاوران ، نقش و جایگاه حوزه فناوری اطلاعات و به تبع آن فناوری ارتباطات را امری حیاتی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشورها برشمرد و گفت: در دنیای امروز، فناوری اطلاعات (IT) و فناوری ارتباطات (ICT) نقش بسیار حیاتی در توسعه و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی کشورها ایفا می‌کنند. وی افزود: تکنولوژی‌های پیشرفته ارتباطی و اطلاعاتی، امکانات و فرصت‌های بی‌نظیری را برای بهبود فرآیندها، افزایش کارایی و توسعه نظام‌های مختلف فراهم کرده‌اند.

کوشا تصریح کرد: انتظار می رود در روز ملی فناوری اطلاعات که مقارن با زادروز دانشمند بزرگ ایرانی، محمدبن موسی خوارزمی، پدر علم داده‌ ورزیست ، اهمیت استفاده از مشاوران فناوری و اطلاعات در پروژه‌های کشور و تطبیق آنها با دانش روز فناوری اطلاعات، بیش از پیش مورد توجه سازمانهای دولتی و خصوصی قرار گیرد .

وی همچنین اذعان کرد: بنظر نمی رسد کسی منکر این امر باشد که، مشاوران، با تخصص و تجربه خود، بهبود کارکردها و تحقق اهداف پروژه‌ها را در کنار پیشبرد فناوری اطلاعات به حداکثر میرسانند .

با این حال، مشاوران نیز نباید فراموش کنند در مواجهه با چالش‌هایی مانند تغییرات سریع فناوری، مدیریت منابع و تحمل ریسک، نیاز است که با پیشرفت فناوری اطلاعات در دنیا ، دانش خود را بروز کرده و به جای مقاومت در برابر فناوری های جدید سواد اطلاعاتی خود را بالا برده تا بتوانند ریسک ها و خطرات پیش رو را شناسایی کرده تا راهکارهای متناسب با آن فناوری جدید را به جامعه و سازمانها ارائه دهند

به کارگیری تکنولوژی در توسعه پایدار اهمیت بالایی دارد

ارشاد میردامادی بازرس و نماینده نصر البرز در منطقه ویژه اقتصادی پیام   با بیان اینکه یکی از مواردی که در کشورهای در حال توسعه باید مد نظر قرار گیرد، به کارگیری تکنولوژی در توسعه پایدار است که بدون توجه به این موضوع، دستاوردها و نتایج به دست آمده برای آیندگان غیر قابل استفاده بوده و منابع صرف شده نیز از بین خواهد رفت.

وی افزود ، در این راستا توسعه پایدار در فناوری اطلاعات به منظور ایجاد و استفاده از راهکارهای نوآورانه و پیشرفته و بر اساس مدل‌ها و روش‌هایی پایه گذاری می‌شوند که از منابع کمتر و بهبود مستمر در کارایی سیستم‌های خود بهره ببرند.

میردامادی با اشاره به اینکه ماموریت سازمانهای مردم نهادی مانند نصر در سراسر کشور و منطقه، پیشنهاد نقشه راه مبتنی بر توسعه پایدار به حاکمیت و فرهنگ سازی در بدنه کارشناسی برای بسط و گسترش این موضوع در مناسبتهایی مثل روز بزرگداشت فناوری اطلاعات میباشد.

به عنوان نماینده بزرگترین تشکل صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در منطقه اقتصادی پیام از مردم و مسئولین برای شرکت در رویداد بزرگ روز فناوری اطلاعات در روز ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ مصادف با زادروز حکیم خوارزمی از ساعت ۱۰ الی ۱۲در پردیس سینمایی اکو مال کرج دعوت نمود.

دعوت اعضای کمیسیون های تخصصی نصر البرز برای شرکت در رویداد "روز فناوری اطلاعات"

اشکان غفاری ، عضو هیات مدیره نصر البرزسازمان نظام صنفی رایانه‌ای البرز با بیان اینکه، نصر یک ‌نهاد صنفی است که شرکت‌های خصوصی در آن جمع شده‌اند تا مسائل خود را پیش ببرند. نقش این نظام کارشناسی و کمک در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در بدنه حاکمیت است. نظام صنفی در حل مشکلات صنفی نقش دارد و به‌نوعی صدای شرکت‌های صنفی است.

وی افزود ، در این نظام صنفی موضوعات مختلفی مطرح می‌شود. نظام صنفی البرز تقریباً ۷۰۰ عضو فعال حقیقی ، حقوقی و فروشگاهی دارد که این اعضا از دسته‌های مختلفی هستند و خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند. نظام صنفی تمام شرکت‌های حوزه فاوا را که در بخش‌های مختلف از جمله تولید، واردات، مرکز داده و غیره فعال هستند، شامل می‌شود.

غفاری روز فناوری اطلاعات را فرصت و بهانه مناسبی دانست تا ضمن همراهی و همدلی هرچه بیشتر، در راستای حل مطالبات، چالش ها و دغدغه های اهالی این صنف تلاش کنیم.

وی به مناسبت زادروز دانشمند بزرگ ایرانی ، محمد بن موسی خوارزمی و روز فناوری اطلاعات از همه اکو سیستم فاوا دعوت میکنم در این روز ارزشمند جمع شده تا در این عصر مدرن که نیاز هم افزایی و اشتراک گذاری جزو فعالیت های روزانه جهان می باشد ، بتوانیم اطلاعات مان را به روز کرده و در این رویداد در کمال دوستی و صمیمیت با صنعت فناوری اطلاعات همراه شویم!

دعوت اعضای کمیسیون های تخصصی نصر البرز برای شرکت در رویداد "روز فناوری اطلاعات"

محمد نصیری رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش و دبیر کمیسیون افتا نصر البرزگفت: زمانیکه صحبت از تکنولوژی می شود ، اکثر مردم به این فکر می کنند که چه دستگاه ها و تجهیزات جدیدی به بازار معرفی شده اند و چه امکانات جدیدی را در اختیار مردم قرار می دهند.

اما کمتر کسی در مورد این موضوع که چگونه از این تکنولوژی به شکل درست استفاده کنیم صحبت می کند. همین موضوع باعث شده است که همیشه فرهنگ و آموزش استفاده از تکنولوژی ها و تجهیزات عقب تر از بازار خرید و فروش آن باشد.

محمد نصیری ، فعال حوزه آموزش فناوری اطلاعات و امنیت سایبری در استان البرز ادامه داد ، در اکثر شرکت ها و سازمان های ایرانی ، خرید تجهیزات به روز و حرفه ای بسیار بیشتر از آموزش های فنی و حرفه ای مرتبط با استفاده درست از این تکنولوژی ها در نظر گرفته می شود. آموزش های تخصصی و فوق تخصصی در ایران بیشتر از اینکه مثل اکثر کشورهای پیشرفته دنیا در نقشه حلقه طلایی توسعه فردی و سازمانی در نظر گرفته شوند ، به عنوان عنصر زنگ زده کم ارزشی عنوان می شوند که اگر بودجه اضافه ای وجود داشت ، به آن هم می پردازیم.

وی در ادامه افزود ، امیدواریم با تغییر رویکرد مدیران سازمان ها در حوزه آموزش های فناوری اطلاعات به کارکنان و دریافت مشاوره های درست و حرفه ای از مراجع درست ، فرهنگ استفاده درست از فناوری اطلاعات در کنار توسعه سخت افزاری تکنولوژی ها ، بیشتر از پیش گسترش پیدا کند.

دعوت اعضای کمیسیون های تخصصی نصر البرز برای شرکت در رویداد "روز فناوری اطلاعات"

امیرحسین جلیلی، رییس کمیسیون فریلنسری سازمان نصر البرز گفت: در اقتصاد امروز، بیش از هر نهاده ی دیگر، مغز افزار است که تعیین کننده ی میزان ثروت افرینی یک جامعه است.

وی افزود ، جامعه ی امروز ایران، یکی از تحصیلکرده ترین و جوانترین جوامع جهان محسوب میگردد. فریلنسری، پرطرفدار ترین سبک شغلی در دهه ی آتی است و میتواند تعداد فراوانی از جوانان دانش اموخته ی ایرانی را به چرخه ی تولید و ثروت افرینی رهنمون شود.

ضمن گرامیداشت روز ملی فناوری اطلاعات، از همه ی جوانان علاقمند به فعالیت فناورانه اقتصادی، دعوت میکنم در رویداد بزرگ فناوری اطلاعات البرز شرکت کرده و راه موفقیت شغلی خود را هموار نمایند.

دعوت اعضای کمیسیون های تخصصی نصر البرز برای شرکت در رویداد "روز فناوری اطلاعات"

رضا نیک رئیس کمیسیون نرم افزار گفت: مسلما وابستگی مستقیم بخش اعظمی از کسب و کارها در این دوره زمانی با مفاهیم ، استانداردها و ابزارهای پیرامون فناوری اطلاعات انکار ناپذیر است.

وی افزود ، جامعه امروز در تمام رده های سنی و طیف های اجتماعی به نوعی مخاطبین فناوری اطلاعات می باشند . حال با در نظر گرفتن این نکته که نرم افزارها لایه های بیرونی و نقاط تعامل فناوری و کاربران می باشند بدیهی است که برگزاری هر گونه رخداد و تحقق هر رویدادی در راستای شناخت حوزه فناوری اطلاعات موجب رونق لایه تعاملی آن با کاربران (نرم افزارها ) خواهد شد .

توضیح بیشتر اینکه رخدادهایی که با هدف ایجاد شناخت بهتر از مفاهیم و کاربردهای فناوری اطلاعات برگزار میشوند موجب ایجاد تقاضا در مخاطبین شده که پاسخ به این تقاضا رونق بخش نرم افزار را به همراه خواهد داشت.

نیک اظهار داشت ، خوارزمی دانشمند شهیر ایرانی ،مبدع الگوریتم است؛ الگوریتمی که نقش بسزایی در توسعه علوم رایانه داشته و این یعنی شاید قرن‌ها پیش، گام اول زندگی هوشمند را خوارزمی، احتمالاً بدون آنکه بداند در آینده چه تأثیری خواهد گذاشت، برداشته باشد. این روز به مناسبت زادروز این دانشمند برجسته و در راستای فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی درباره اهمیت فناوری اطلاعات در تقویم ملی گنجانده شده است.

دعوت اعضای کمیسیون های تخصصی نصر البرز برای شرکت در رویداد "روز فناوری اطلاعات"

یعقوب حمدی رئیس کمیسیون اینترنت و انتقال داده، ضمن بزرگداشت ۲۲ تیرماه خجسته زادروز دانشمند ایرانی محمدبن موسی خوارزمی که تحت عنوان روز فناوری اطلاعات نام گذاری شده است، گفت: همانگونه که می دانید مبدع الگوریتم همین دانشمند بزرگ ایرانی است.

وی افزود: الگوریتم نقش مهمی در پیشرفت علوم رایانه‌ای داشته است. بطوری که می‌توان گفت، خوارزمی قرن‌ها پیش اولین قدم را در راستای فناوری و اطلاعات و زندگی هوشمند را برداشته است.

حمدی خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات (IT) به معنای مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سامانه‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، به‌ویژه برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه است.

وی همچنین اذعان داشت: در سال‌های اخیر به مناسبت بزرگداشت خوارزمی، فقط جشنواره خوارزمی برگزار می‌شد که این جشنواره‌ علمی به منظور ارج نهادن به مقام دانش پژوهان و فناوران نوآور به نام این دانشمند بود اما امسال با بهره مندی از ظرفیت ها در صدد رویدادی در قالب همین جشنواره نیز صورت گیرد.

حمدی در خصوص برگزاری این رویداد گفت: رسالت ما در کمیسیون اینترنت و انتقال داده های نصر البرز در رویداد روز فن آوری :

  • افزایش آگاهی و شناخت درباره اهمیت اینترنت و ارتباطات جهانی برای توسعه و پیشرفت در البرز
  •  ارائه آموزش‌های کاربردی و توسعه مهارت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، ارتباطات و اینترنت به افراد در البرز
  • ارتقای آگاهی درباره رفاه اجتماعی و محیط زیستی با استفاده از خدمات نوین، اینترنت اشیاء و فناوری های hates می باشد‌

این مقام مسوول در سازمان نصر البر یادآور شد: لذا از همه اعضا اکوسیستم IT جهت شرکت در اولین رویداد بزرگ روز فناوری اطلاعات استان البرز ، در روز ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۲ مصادف با زادروز این دانشمند گرانمایه از ساعت ۱۰ الی ۱۲در پردیس سینمایی اکو مال کرج دعوت بعمل می آید

 

اطلاعیه اولین رویداد بزرگ روز فناوری اطلاعات در البرز

به همین منظور از شما دعوت می‌شود برای حضور در این رویداد، از طریق لینک زیر؛

https://evnd.co/CaiMS

حداکثر تا روز سه شنبه 20 تیرماه برای ثبت نام و شرکت در این رویداد بزرگ اقدام کنید. لازم به ذکر است حضور در این رویداد برای همگان رایگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا