تکنولوژی

اطلاعیه برگزاری کارگاه هنر مطالعه پتنت

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ترویج و فرهنگسازی در حوزه مالکیت فکری و اهمیت آن کارگاه‌های آموزشی را برگزار می‌کند تا شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها ایده‌های فناورانه بیشتری در مورد یک فناوری کسب کنند. «هنر مطالعه پتنت» عنوان کارگاهی است که 22 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ استاد پتنت حاوی اطلاعات ارزشمند تکنیکی و راهبردی است که اطلاعات مناسبی برای رفع مشکلات فناورانه یا تولید و ارتقای محصولات با کاربرد صنعتی دارند. این اطلاعات به پژوهشگران کمک می‌کند تا دانش خود را گسترش دهند. پس چگونگی مطالعه یک پتنت اهمیت زیادی دارد که در این کارگاه این مسئله آموزش داده می‌شود.

شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی درباره تعریف پتنت و هدف ثبت آن، فواید استفاده از اطلاعات پتنت، اهمیت افشاسازی اطلاعات اختراع، آناتومی پتنت، نحوه استخراج پتنت و مطالعه عملی آن می‌آموزند.

شرکت در این کارگاه برای پژوهشگران آگاهی از مرزهای دانش برای ارتقای عملکرد یک محصول صنعتی را به همراه دارد. همچنین دانشجویان و فناوران با این فرصت می‌توانند از جزییات اختراع و نحوه ساخت آن آشنا شوند. البته این کارگاه برای مدیران صنعتی نیز مزایایی دارد و آنها را با فناوری‌های نوین در صنعت مورد نظر آشنا می‌کند تا با آگاهی از دستاوردهای فناورانه رقبای خود در مسیر پیشرفت بیشتر قرار گیرند.

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی «Patentscope» نیز دوره آموزشی دیگری است که توسط کانون در 27 خرداد ماه برگزار می‌شود. در این وبینار تلاش بر آن است که پایگاه patentscope به عنوان یکی از پایگاه‌های رایگان اسناد پتنت آموزش داده شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا