فناوری اطلاعات

استفاده از امضای دیجیتال در دستگاههای دولتی

معاون وزیر ارتباطات از آغاز استفاده از امضای دیجیتال در مکاتبات دستگاهها و سازمانهای دولتی خبر داد و گفت: از ماه پیش نامه های محرمانه سازمان فناوری اطلاعات به صورت الکترونیکی ارسال شد.

البرز فاوا نیوز به نقل از مهر ، استفاده دستگاههای دولتی از امضای دیجیتال از دی ماه سال ۸۲ و مطابق با قانون توسعه تجارت الکترونیکی مصوب مجلس شورای اسلامی با هدف تحقق سلامت و شفافیت اداری، تسهیل، تسریع و یکپارچه سازی الکترونیکی مکاتبات اداری، رهگیری مکاتبات بین دستگاهی و حذف کاغذ و کاهش هزینه ها، به دستگاههای اجرایی الزام شده است.

برمبنای این قانون این دستگاهها موظف شده اند که تمامی اسناد و مکاتبات الکترونیکی خود را با امضای دیجیتال ارسال کنند. در این راستا سازمان اداری استخدامی کشور نیز در اسفندماه سال ۹۶ در بخشنامه ای به کلیه دستگاههای اجرایی مطابق با موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، بر لزوم استفاده از امضای الکترونیکی تاکید کرده است.

هم اکنون به نظر می رسد با فراهم شدن زیرساختهای مرتبط، شورای اجرایی فناوری اطلاعات، استفاده از امضای الکترونیکی را در مبادلات بین دستگاهی آغاز کرده است.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، با اعلام این خبر در توئیتی نوشت: امروز نامه ای رسمی با امضای دیجیتال از رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات دریافت کردم. گویا دبیرخانه سازمان فناوری اطلاعات نیز از این موضوع تعجب کرد اما در نهایت این نامه دریافت شد.

وی با اشاره به ارسال مکاتبات اداری به سایر سازمانها با امضای دیجیتال نیز گفت: برخی سازمانها هنوز این موضوع را نپذیرفته اند. شاید مشکل آن است که مدیران هنوز معتاد به کارتابل کاغذی هستند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: از ماه گذشته، نامه های محرمانه در سازمان فناوری اطلاعات را هم به صورت الکترونیکی ارسال کردیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا