فناوری اطلاعات

تشدید تحریم های هواوی توسط آمریکا

دولت آمریکا تحریم ها علیه هواوی را سخت تر کرده تا دسترسی هواوی به تراشه های تجاری موجود در بازار که با ابزارهای آمریکایی ساخته می شوند، مسدود شود.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، دولت ترامپ محدودیت های وضع شده برای شرکت هواوی را سخت تر می کند و تصمیم دارد دسترسی آن به فناوری های آمریکایی را قطع کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ما تجهیزات هواوی را در آمریکا نمی خواهیم، چون آنها علیه ما جاسوسی می کنند. همچنین ما نمی خواهیم با کشورهایی که از تجهیزات هواوی استفاده می کنند، اطلاعات به اشتراک بگذاریم.

درهمین راستا روز گذشته وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد محدودیت های بیشتری علیه هواوی اجرا می کند زیرا این شرکت به طور مداوم سعی کرده با استفاده از فناوری هایی که توسط شرکت های طرف سوم تامین می شود، تحریم های آمریکا را دور بزند. قوانین جدید دسترسی هواوی به تراشه هایی تجاری موجود در بازار را که با ابزارهای آمریکایی ساخته می شوند، مسدود می کند.

ویلبر راس وزیر بازگانی آمریکا در این باره می گوید: قوانین جدید به طور واضح نشان می دهد هرگونه استفاده از نرم افزار یا تجهیزات تولیدی آمریکایی برای تولید محصول در شرکت هواوی ممنوع است و استفاده از آن مستلزم دریافت لیسانس خواهدبود.

این درحالی است که دولت آمریکا از سال گذشته  هواوی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داده و تحریم هایی علیه آن را وضع کرده که طبق آن دسترسی این شرکت چینی به سرویس های گوگل و آپدیت های اندروید ممنوع شده است.

در سال جاری میلادی نیز تحریم ها علیه هواوی گسترده تر و شامل ممنوعیت استفاده از تراشه های آمریکایی در دستگاه های این شرکت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا