فناوری اطلاعات

از رویکرد اپل و گوگل برای ردیابی “کووید-۱۹” استفاده نخواهد شد

“سرویس سلامت همگانی انگلیس”( NHS) اعلام کرد که از رویکرد شرکت‌های اپل و گوگل برای ردیابی بیماری “کووید-۱۹” استفاده نمی‌کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود که شرکت‌های “اپل” و “گوگل” فناوری ردیابی تماس فیزیکی افراد را به زودی منتشر کنند.

این برنامه برای جلوگیری از شیوع بیماری “کووید-۱۹” ساخته شده است. در این میان “سرویس سلامت همگانی” (NHS) انگلیس اعلام کرد که از مدل اپل-گوگل استفاده نخواهد کرد.

این دو شرکت در حال کار روی یک برنامه با رویکرد غیرمتمرکز هستند که در آن ردیابی تماس فیزیکی افراد از روی گوشی‌های تلفن آن‌ها و به صورت غیرمتمرکز خواهد بود.

در این حال سرویس سلامت همگانی انگلیس در حال انتخاب یک مدل متمرکز است که هشدارها و ارتباط افراد با یکدیگر از طریق یک سرور رایانه اتفاق می‌افتد. اپل و گوگل این رویکرد غیرمتمرکز را به عنوان راهی برای حفاظت از حریم شخصی افراد در برابر مقامات و هکرها ساخته‌اند.

این در حالی است که سرویس سلامت همگانی انگلیس معتقد است که رویکرد متمرکز به آن‌ها اجازه می‌دهد سیستم را با شواهد علمی جدید ممیزی و منطبق سازند. ولی یکی از اشکالات بالقوه این مدل این است که رویکرد متمرکز نیروی بیشتری مصرف می‌کند. سرویس سلامت همگانی انگلیس با انتخاب رویکرد متمرکز، بیشتر از برخی از کشورهای اتحادیه اروپا، با استرالیا همتراز شده است.

اپلیکیشن ردیابی استرالیایی‌ها از ترکیب بلوتوث و اطلاعات ذخیره شده مخاطبان در اپلیکیشن و سرور استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا