تکنولوژی

فروش ۱۳ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از فروش ۱۳ هزار میلیارد تومانی شرکتهای دانش بنیان کشور در سال ۹۸ خبر داد و گفت:میزان صادرات محصولات پارک‌ها نیز در سال گذشته ۹۲ میلیون دلار بوده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، «منصور غلامی» در نشست ویدیو کنفرانس رییس جمهوری با ۱۱ پارک علم و فناوری اظهار کرد: در کشور ۴۳ پارک علم و فناوری با مجوز وزارت علوم فعالیت می کنند که سیاست کلی راهبردی با وزارت علوم است و حمایتهای مادی توسط بانیان آن است.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۳ پارک علم و فناوری ۳۵ پارک ذیل وزارت علوم و با مدیریت این وزارتخانه است. یک پارک وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران، سه پارک علم و فناوری وابسته به جهاد دانشگاهی، یک پارک علم و فناوری وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، پارک علم و فناوری پردیس وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک پارک وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یک پارک خصوصی در کشور فعال هستند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه از ۳۵ پارک علم و فناوری وابسته به وزارت علوم ۱۰ پارک منطقه ای و ۲۵ پارک در ۲۵ استان دیگر است، در ادامه خاطرنشان کرد: پارک زیست فناوری خلیج فارس در قشم و ۷ پارک در دانشگاههای تهران، شریف، شهید بهشتی، سمنان و کرمان مستقر بوده و فعالیت می کنند.

دکتر غلامی از سیاست های مدیریت پارکها را استفاده از مدیریت جوان برشمرد و افزود: بر این اساس میانگین سنی مدیران در پارکها نسبت به ۴ سال پیش ۱۶.۵ سال جوانتر شده است و در حال حاضر تصمیمی برای افزایش و توسعه کمی پارکهای علمی و فناوری در کشور نداریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۹۲۰۰ شرکت و واحد فناور در پارکها مستقر هستند، گفت: همچنین ۶۰ هزار فناور شاغل هستند، ادامه داد: از سال ۹۶ تاکنون میزان درآمد و تعداد اعضای شرکتها در کشور روند افزایشی خوبی داشته است به نحوی که تعداد شاغلین در سال ۹۵ از ۳۰ هزار به ۶۰ هزار در سال ۹۸ رسیده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری از فعالیت ۴۵۰ شرکت دانش بنیان درباره کرونا در کشور خبر داد و گفت: تولید بیش از یک میلیون ماسک و محلول ضدعفونی کننده و برخی دیگر از تجهیزات نتیجه فعالیت این ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در کشور است.

دکتر غلامی یادآور شد: هم اکنون شهرک علمی تخصصی اصفهان با ۳۰ شرکت، فارس با ۲۶ شرکت، پارک علم و فناوری پردیس با ۱۲ شرکت، دانشگاه تربیت مدرس با ۹ شرکت و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی با ۸ شرکت در حوزه کرونا فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا