فناوری اطلاعات

ارزش توییتر از 44 میلیارد دلار به 20 میلیارد دلار کاهش می یابد

توییتر یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های کوتاهی به نام «توئیت» ارسال کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند. در سال 2006 ایجاد شد و از آن زمان به ابزاری محبوب برای به اشتراک گذاری اخبار، نظرات و سایر محتواها در زمان واقعی تبدیل شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ توییت‌ها می‌توانند شامل متن، عکس، ویدیو و پیوند به وب‌سایت‌های دیگر باشند. توییتر همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا حساب‌های دیگر را دنبال کرده و به‌روزرسانی‌ها را در توییت‌های خود دریافت کنند، که آن را به ابزاری قدرتمند برای مطلع شدن از رویدادهای جاری و تعامل با دیگران در مقیاس جهانی تبدیل می‌کند.

ارزش این شرکت که در زمان خرید توسط ایلان ماسک 44 میلیارد دلار بود، به شدت کاهش یافته است. توییتر طبق ایمیلی که توسط The Information و The New York Times مشاهده شد، ایلان ماسک ارزش توییتر را حدود 20 میلیارد دلار ارزیابی کرده است. این یادداشت روز جمعه برای کارمندان توییتر ارسال شد تا برنامه جدید جبران خسارت سهام را اعلام کنند.

در این یادداشت، ماسک هشدار داد که توییتر در وضعیت مالی نامطمئنی قرار دارد و گفت که شرکت تنها چهار ماه با تمام شدن پول نقد فاصله داشت. ماسک همچنین اظهار داشت که “مسیری روشن اما دشوار” را برای ارزش گذاری 250 میلیارد دلاری می بیند که ارزش کمک های مالی فعلی سهام را در آینده ده برابر می کند. این سیاست به کارکنان توییتر اجازه می‌دهد تا هر شش ماه یکبار سهام بفروشند، که ماسک ادعا می‌کند که به کارمندان «سهام نقدی» می‌دهد و در عین حال از آنها در برابر «آشوب قیمت‌ها» که همراه با سهام در یک شرکت سهامی عام است محافظت می‌کند.

ارزش توییتر با 20 میلیارد دلار بیشتر از اسنپ است، شرکتی که روزانه 140 میلیون کاربر فعال بیشتر دارد. با این حال، این برآورد احتمالاً منعکس کننده مشکلاتی است که توییتر به دلیل تصمیمات ماسک با آن مواجه شده است. گزارش شده است که درآمد روزانه این شرکت در ابتدای سال 2023 نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است و بیش از 500 شرکای تبلیغاتی برتر آن هزینه های خود را در این پلتفرم متوقف کرده بودند.

راه‌اندازی نامرتب توییتر بلو توسط این شرکت، که شاهد سوءاستفاده ترول‌های تایید شده از این سرویس برای جعل هویت برندها بود، باعث شد بسیاری از این شرکت‌ها ترک کنند. با وجود تنها 180000 مشترک Twitter Blue در ایالات متحده در آغاز فوریه، به نظر می رسد که این سرویس به هیچ وجه به جبران رکود مالی که توییتر از زمان تصاحب ماسک تجربه کرده است، نزدیک نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا