کامپیوتر

آینده VR اینجاست: هدست واقعیت مجازی Quest 3 متا معرفی شد

رقابت در دنیای واقعیت مجازی در حال داغ شدن است. تنها چند روز قبل از رونمایی مورد انتظار اپل از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود در WWDC 2023، متا هدست واقعیت مجازی Quest 3 خود را معرفی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ این هدست جدید که دارای مشخصات باریک 40 درصدی نسبت به Quest 2 است، قرار است پاییز امسال عرضه شود. نسخه 128 گیگابایتی با قیمت 499.99 دلار و قیمت نامشخصی برای مدل 256 گیگابایتی در دسترس خواهد بود. در اینجا جزئیات… متا در برابر اپل: نبرد برای تسلط بر واقعیت ترکیبی متا مدت زیادی است که روی واقعیت مجازی کار می کند.

به عنوان مثال، این شرکت Oculus VR را به قیمت 2 میلیارد دلار در مارس 2014 خریداری کرد. اگر در نظر بگیریم که این فناوری هنوز هم امروز دارای کاستی هایی است، می توان گفت که 9 سال بسیار قدیمی است. از آن زمان، غول رسانه های اجتماعی که چند هدست معرفی کرده و مفهوم متاورس را وارد زندگی ما کرده است، اکنون با یک رقیب بسیار قدرتمند روبرو شده است. متا کوئست 3 متا کوئست 3 هدست واقعیت مختلط اپل مدت‌هاست که در اخبار منتشر شده است.

اگرچه هیچ کس ایده روشنی از چگونگی آن ندارد، اما اتفاق نظر بر این است که انتظار می رود اپل در این زمینه موفق شود. همانطور که می دانید، غول فناوری بیشتر به این علاقه دارد که در انجام کاری بهترین باشد تا اولین بودن. به نظر می رسد که این وضعیت ممکن است کمی متا را ترسانده باشد، زیرا آنها به طور ناگهانی هدست واقعیت مجازی Quest 3 را در ویدیوی منتشر شده معرفی کردند.

آینده VR اینجاست هدست واقعیت مجازی Quest 3 متا معرفی شد

Quest 3 دارای طراحی جدید، عملکرد بهبود یافته و موارد دیگر برای یک تجربه VR همهجانبه در نگاه اول، Quest 3 تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد. با این حال، در واقع نوآوری های قابل توجهی را هم در طراحی و هم از نظر فنی به ارمغان می آورد. طبق ادعای این شرکت، این هدست ارگونومیک تر، سبک تر و مجهز به پردازنده قوی تر و وضوح بالاتر است.

این درها را برای یک تجربه بازی راحت تر و واقعی تر باز می کند. Quest 3 همچنین با بازی‌های Quest 2 سازگار است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به بازی عناوین مورد علاقه خود در هدست جدید ادامه دهند. متا همچنین کاهش قیمت Quest 2 را از 4 ژوئن اعلام کرد. مدل 128 گیگابایتی با قیمت 299.99 دلار و مدل 256 گیگابایتی با قیمت 349.99 دلار در دسترس خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا