موبایل

آیفونهای 2020 با پشتیبانی از اینترنت 5G عرضه خواهند شد

سه مدل از محصولات تولیدی شرکت آیفون (اپل) در سال 2020 با پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم (5G) عرضه خواهند شد.

البرز فاوا نیوز به نقل از ورج، انتظار می رود تا شرکت اپل از تلفن‌های همراه نسل پنجم خود در سال 2020 رونمایی کند. گزارش‌های منتشر شده نشان مي‌دهند که سه محصول این شرکت که قرار است در سال 2020 وارد بازار شوند از اینترنت نسل پنجم (5G) پشتیبانی خواهند کرد.

کارشناس شرکت اپل، مینگ چی کو در ماه گذشته اعلام کرد که مدل‌های 5.4 و 6.7 اینچی این شرکت از نسل پنجم (5G) اینترنت پشتیبانی خواهند کرد. وی افزود محصول سوم این شرکت با نام iPhone XR 6.1 اینچی بوده و تنها از شبکه‌های LTE پشتیبانی خواهد کرد که از دو محصول دیگر ارزان‌تر خواهد بود. اما اخیرا گزارش جدیدی از طرف Kuo منتشر شده است. Mac Rumors با استناد به همین گزارش اعلام کرده که Kuo پیش‌بینی خود را اصلاح و اعلام کرده که هر سه مدل آیفون از نسل پنجم اینترنت (5G) پشتیبانی خواهند کرد.او همچنین به این نکته نیز اشاره کرد که شرکت اپل پس از خرید بخش بازرگانی بیس بند شرکت Intel شانس بیشتری برای ارتقای آیفون‌های نسل پنجم خود دارد. با عرضه این محصولات قیمت گوشی‌های نسل پنجم اندرویدی کاهش خواهد یافت.

این گزارش چند روز پس از آن منتشر شد که شرکت اپل اعلام کرد که بیشتر سهام مودم اینتل را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرده است. Macrumors،  بیان کرده که قرار نیست شرکت اپل ارتباط خود را با Qualcomm (کمپانی مربوط به خدمات اینترنتی در آمریکا) قطع کند. به نظر نمی‌رسد این ارتباط تا قبل از سال 2021 و تا قبل از اینکه شرکت از ورژن‌ اختصاصی خود استفاده کند قطع شود.

Kuo،  انتظار دارد به جز ورژن mmWave سایر ورژن‌های اندرویدی از ورژن‌ sub-6GHz نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی کنند. گفتنی است که این ورژن باعث افزایش سرعت می‌شود. نکته کلیدی این است که مشتریان این تصور را خواهند داشت که استفاده از 5G در 2H20 ضروری است. از اینرو مدل‌های مختلف آیفون (که گرانتر از سایر برندها هستند) برای دریافت حمایت ‌های بیشتر از اپراتورها و مشتریان مجبور خواهد بود تا محصولات خود را با قابلیت 5G عرضه کنند. در واقع شرکت اپل بر روی این موضوع شرط‌بندی کرده که مشتریانش قصد بهره‌مندی از مزایای گسترده شبکه‌های 5G را خواهند داشت. ازینرو، این شرکت برای ارائه این خدمات قرار است هزینه‌ی زیادی کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا