فناوری اطلاعات

سود سامسونگ برای چهارمین فصل متوالی کم شد

سامسونگ الکترونیکس کاهش سود خود در سه ماهه تعطیلات را گزارش کرد که چهارمین کاهش فصلی متوالی بود و تحت تاثیر احیای ضعیف تقاضا برای تراشه روی داد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، سامسونگ الکترونیکس که با ارزش‌ترین شرکت کره جنوبی است، اعلام کرد درآمد خالص این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، به میزان ۷۴ درصد کاهش یافت و به ۶.۰۲ تریلیون وون (۴.۵ میلیارد دلار) رسید. کسب و کار تراشه این شرکت، ۲.۱۸ تریلیون وون ضرر کرد که بزرگ‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران بود.

اعتبار مالیاتی به ارزش ۲.۸۲ تریلیون وون، کمک کرد سود سامسونگ تقریبا دو برابر میزانی که تحلیلگران تخمین زده بودند افزایش پیدا کند. سود عملیاتی این شرکت ۲.۸ تریلیون وون از فروش ۶۷.۸ تریلیون وون بود که مطابق با آمار اعلام شده در ابتدای ماه بود.

قیمت سهام سامسونگ حداکثر ۱.۴ درصد سقوط کرد و عملکرد ضعیف‌تری نسبت به شاخص کسپی و شاخص ام‌اس‌سی‌آی آسیا اقیانوسیه داشت.

سامسونگ تلاش می‌کند در تراشه‌های اچ‌بی‌ام که برای کمک به شتاب دهنده‌های انویدیا در آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌شوند، خود را به پای شرکت اس کی هاینیکس برساند. این بخش، یکی از امیدوارکننده‌ترین بازارهای تراشه بوده است.

سامسونگ اعلام کرد فروش تراشه‌های اچ‌بی‌ام آن در سه ماهه دسامبر، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است و تقاضا برای تراشه حافظه، نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد و انتظار می‌رود فروش تلفن همراه رشد کند.

سامسونگ اعلام کرد در سال میلادی گذشته، ۵۳.۱ تریلیون وون را برای سرمایه‌گذاری هزینه کرده است که ۴۸.۴ تریلیون آن را صرف نیمه رساناها کرده و بر نودهای پیشرفته متمرکز شده است.

سهام اس کی هاینیکس در معاملات چهارشنبه در سئول، ۲.۴ درصد سقوط کرد. شرکت AMD، شب گذشته، درآمد ضعیف‌تر از حد انتظار را پیش‌بینی کرد و نگرانی‌ها را درباره احیای ضعیف تقاضا و توقف خرید رایانه‌های شخصی و سرور توسط کاربران نهایی افزایش داد.

کاهش قیمت سهام سامسونگ با وجود حفظ پرداخت سود نقدی سهام خود به همراه تعهد برای بازگرداندن نیمی از جریان نقدی آزاد خود به سهامداران در جدیدترین برنامه سه ساله سوددهی به سهامداران، روی داد.

جدیدترین آمار ارائه شده از سوی سامسونگ، خوش بینی را درباره افزایش تقاضا برای نیمه‌رساناها به دلیل رونق هوش مصنوعی به ایجاد کرد.

فروش تراشه‌های مرتبط با هوش مصنوعی به دلیل عرضه اندک، محدود شده است و در عین حال، تقاضای مصرفی برای دستگاه‌های الکترونیکی، هنوز به رشد بازنگشته است. رصدکنندگان صنعت تلفن هوشمند و رایانه شخصی مانند موسسه آی دی سی، انتظار دارند سال‌ها کاهش فروش به پایان برسد اما نرخ رشد هم آهسته خواهد بود.

سامسونگ به عنوان فراهم کننده قطعات مهمی مانند نمایشگر، حسگرهای دوربین و حافظه به همراه سری گوشی‌های گلکسی، بر هر گونه نوسان در عرضه جهانی گوشی، تاثیر مستقیم دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، دانیل آروجو، نائب رئیس واحد موبایل سامسونگ اظهار کرد: این شرکت کره‌ای انتظار دارد بخش گوشی‌های گران قیمت بازار با وجود کاهش فصلی فروش، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رشد کند. سامسونگ قصد دارد برای دستگاه‌های تاشو، نرم افزار هوش مصنوعی سفارشی عرضه کند و رشد دو رقمی فروش دستگاه‌های پرچمدار خود را هدف گذاری کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا