گیم

آیا بازی World of Warcraft برای کنسول منتشر خواهد شد؟

زمانی که نام اکتیویژن بلیزارد به میان می‌آید، همه ما به یاد بازی World of Warcraft می‌افتیم و در سوی دیگر بسیاری از کاربران کنسول در حسرت تجربه آن افسوس می‌خورند. اما شاید این روند تغییر یافته و این بازی برای کنسول‌ها نیز منتشر شود!

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، با گذشت نزدیک به دو دهه از انتشار بازی World of Warcraft، این عنوان بی نظیر استودیو بلیزارد با وجود کاهش بسیار زیاد تعداد کاربران خود، هنوز یکی از پرطرفدارترین بازی‌های سبک MMORPG است. بسته‌های الحاقی اخیر این بازی یعنی Shadowlands و Battle for Azeroth مطابق میل توسعه دهندگان نبوده و چندان مورد استقبال کاربران کهنه کار قرار نگرفته و در جذب کاربر جدید نیز بسیار ضعیف عمل کردند و حال این بازی به لطف کاربرانی که به شدت از این بازی لذت برده و به عبارتی عاشق آن هستند زنده مانده است! اما این وضعیت می‌تواند با انتشار بسته الحاقی Dragonflight به طور کامل تغییر یابد. همانطور که این بازی مانند هر بازی دیگری به دنبال پیشرفت بازی خود است، بسیاری مسیر پیشرفت برای این بازی را تقریبا بسته می‌بینند!

یکی از اتفاقاتی که می‌تواند این بازی را از نو به دوران اوج خود بازگرداند، انتشار بازی World of Warcraft برای کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس است! چندی پیش خبر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت انتشار یافت و در حالی که این خرید هنوز نهایی نشده، بسیاری از کاربران ایکس باکس باور دارند خرید اکتیویژن بلیزارد باعث انتشار بازی World of Warcraft برای ایکس باکس خواهد شد که می‌تواند پاسخی مستقیم به بازی MMO انحصاری پلی استیشن یعنی Final Fantasy XIV باشد.

تا چه میزان احتمال دارد بازی World of Warcraft برای کنسول منتشر شود؟

تابدین لحظه، ما هیچ علاقه‌ای از طرف اکتیویژن بلیزارد مبنی بر انتشار بازی World of Warcraft برای کنسول مشاهده نکرده‌ایم و این در حالی است که چندی پیش برخی از کاربران فایل‌هایی مربوط به پشتیبانی از کنترلر ایکس باکس و کنترلر Xbox Adaptive را در پوشه‌های این بازی را مشاهده کردند و همین موضوع آن‌ها را به انتشار بازی World of Warcraft برای کنسول امیدوار کرد، ولی هیچ خبر رسمی از طرف اکتیویژن بلیزارد درباره انتشار بازی World of Warcraft برای کنسول منتشر نشد.

مدتی پیش ایان هازیکوستاس (Ion Hazzikostas) کارگردان بازی World of Warcraft طی مصاحبه‌ای تمام امید کاربران کنسول را تبدیل به ناامیدی کرد. او اشاره داشت که UI بازی در به روزرسانی Dragonflight تغییراتی عمده به خود خواهد دید که به طور اختصاصی برای پی سی طراحی شده‌اند. او در ادامه گفت:

خیر، من فکر می‌کنم بازی World of Warcraft از پایه برای رایانه‌های شخصی طراحی شده است. من فکر می‌کنم که ما به دنبال راه‌هایی برای افزودن افزونه‌های (Add-Ons) متفاوت و ضروری به بازی بودیم تا بتوانیم کاربران جدید را راهنمایی کرده و در زمان اولین ورود آن‌ها به بازی بگوییم که ابتدا این افزونه را دانلود کن، این وسایل را اینجا بگذار و این کار را انجام بده!

آیا می‌توان بازی World of Warcraft را برای کنسول طراحی کرد؟

باید این حقیقت را پذیرفت که بازی World of Warcraft به شدت وابسته به افزونه‌های متفاوت برای UI و سیستم مبارزات بوده و خواهد بود که سبب ورود کاربران خلاق به بخش طراحی و توسعه، در کنار توسعه دهندگان اصلی برای پیشرفت دادن بازی می‌شود. نصب کردن افزونه‌ها در بازی World of Warcraft امروزه بسیار عادی بوده و تقریبا تمامی کاربران از افزونه‌ها و برنامه‌های سوم شخص برای تجربه بازی WoW استفاده می‌کنند. حال این حقیقت که کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس فضایی بسته‌تر از سیستم عاملی مانند ویندوز داشته و به طور کلی از افزونه‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، به تنهایی دلیلی مناسب برای انتشار نیافتن بازی World of Warcraft برای کنسول هاست.

در سوی دیگر، بازی World of Warcraft برای کنترل با دکمه‌های WASD و استفاده از دکمه راست موس طراحی شده است. قدرت چرخش‌های سریع در مبارزات یکی از مهم‌ترین نکات بازی World of Warcraft است. هدف قرار دادن دشمنان نیز با همین مکانیسم، دیگر جنبه بسیار مهم بازی، به خصوص برای قهرمانان تانک و هیلر بازی است و این‌ها همان قابلیت‌هایی هستند که نمی‌توان با استفاده از کنترلر کنسول‌ها پیاده سازی کرد!

البته نباید از این نکته غافل شد که مدهایی برای تجربه بازی WoW با استفاده از کنترلر طراحی شده است. مدی با نام ConsolePort مدت‌ها است که در اختیار کاربران بوده و فضایی مانند فضای بازی Final Fantasy XXIV را برای شما فراهم کرده و مهارت‌های متفاوت شما را با استفاده از دکمه‌های متفاوت کنترلر کنسول پیاده سازی می‌کند. در سوی دیگر، شما امروزه می‌توانید با اتصال موس و کیبورد به کنسول خود، بسیاری از بازی‌ها را بدون مشکل تجربه کنید، با این حال اینگونه به نظر می‌رسد که اکتیویژن بلیزارد حداقل در آینده نزدیک برنامه‌ای برای انتشار بازی World of Warcraft برای کنسول ندارد.

فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت، طی مصاحبه‌ای پس از انتشار خبر خریداری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، به طور کاملا معنا دار نام بازی World of Warcraft را بیان کرد و همین موضوع ما را متوجه برنامه‌های بزرگ مایکروسافت برای این بازی کرد. بدون شک شرکت اکتیویژن کمک بسیاری در پیشرفت بازی World of Warcraft‌ در کنار بلیزارد کرده است، با این حال اینگونه به نظر می‌رسد که آن‌ها هرگز به فکر برنامه‌های طولانی مدت برای این بازی نبوده‌اند و برنامه‌های طولانی مدت برای بازی World of Warcraft، همان چیزی است که مایکروسافت طلب می‌کند!

شرکت مایکروسافت همچنین سرویس قدرتمند ایکس باکس گیم پس با قابلیت استریم ابری بازی‌ها را در اختیار داشته و این موضوع می‌تواند بیش از پیش امید انتشار بازی World of Warcraft برای کنسول را برای ما زنده نگه دارد. همانطور که در ابتدا گفته شد، شاید بازی World of Warcraft مانند سال‌های گذشته در دوران اوج نباشد، ولی بدون شک این بازی یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین بازی‌های تاریخ ویدیو گیم بوده و با وجود توسعه یافتن ۱۸ سال پیش، هنوز کاربران بسیاری را شیفته خود می‌کند. ما امید داریم که این عنوان بار دیگر به لطف مایکروسافت به دوران اوج بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا