تکنولوژی

بازدید از شرکت های فعال پارک فناوری پردیس در زمینه مقابله با کرونا

بیش از 20 شرکت حوزه «سلامت» و «فناوری اطلاعات» عضو پارک فناوری پردیس در حال تولید محصولاتی برای مقابله با شیوع این ویروس هستند. محصولات این شرکت‌ها با چند عملکرد «پیشگیری»،«تشخیص»، «درمان» و «مطالعات پژوهشی» تولید می‌شوند.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ رییس و جمعی از مدیران پارک فناوری پردیس همراه با مدیران صندوق توسعه فناوری های نوین از 4 شرکت عضو پارک که در ایام نوروز دست از تلاش برنداشته و برای مقابله با شیوع بیماری کورونا به تولید محصولات بهداشتی و پزشکی خود ادامه می دهند، بازدید کردند. این بازدیدها با هدف آگاهی رودررو از آخرین وضعیت تولیدات این شرکت ­‌ها و بررسی مشکلات آنها در فرایند تولید محصولات و عرضه آنها به بازار شکل گرفت.

شرکت بایرپل فناور، اولین شرکتی بود که مورد بازدید قرار گرفت و دکتر صابرفر، مدیرعامل شرکت به تشریح جزئیات محصولات جدید شرکت برای جلوگیری از شیوع و تکثیر سلول کووید 19 پرداخت. تولید ماده ضدعفونی‌کننده دست و بدن برپایه الکل و آب اکسیژنه، محصولات جدید این شرکت است که در یک ماه گذشته به بازار عرضه شده است. همچنین این شرکت بر روی داروهای آنتی وایرال ویروس کووید 19 در حال تحقیق و توسعه است. بایرپل فناور در سال 99 برای اولین بار واکسن 3 گانه آنفلوآنزا را بعنوان یک محصول ایرانی وارد بازار خواهد کرد.

در دومین بخش برنامه، از شرکت الکترونیک برتر بازدید شد که در زمینه تولید ماشین بیهوشی فعالیت می­‌کند و با مذاکراتی که با وزارت بهداشت داشته است، تغییراتی در این دستگاه ایجاد نموده تا بیماران مبتلا به این ویروس (قبل از مرحله مراقبت­‌های ویژه) بتوانند تحت مراقبت و درمان قرار بگیرند و ضمن ایجاد تحریک تنفس برای بیماران، بازدم آنها را نیز قبل از رهاسازی در محیط، ویروس زدایی کنند. این شرکت در ایام تعطیلات عید نوروز بطور کامل فعال بوده و تا پایان اردیبهشت صدها دستگاه را به بیمارستان‌ها عرضه خواهد کرد.

توسن تجهیز، سومین هدف بازدید عیدانه مدیران پارک بود که طی یک ماه گذشته توان تحقیق و توسعه خود را روی تولید گیت‌های ضد عفونی کننده برای محیط‌های پر رفت و آمد گذاشته است و امیدوار است با اخذ مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در اسرع وقت، این محصولات را به بیمارستان­‌ها و مراکز درمانی، خدماتی و فروشگاه های بزرگ عرضه کند.

در بخش پایانی برنامه، از شرکت طراحان الکترونیک مبتکر آرتا آریا (از شرکت‌های عضو مرکز رشد پارک) بازدید شد که دستگاه‌های ضدعفونی کننده محیط و البسه را بر پایه تولید و انتشار گاز اوزون تولید می کند. اوزون، گازی غیر پایدار است که به سرعت به مولکول اکسیژن و اکسیژن فعال تجزیه شده و اکسیژن فعال آزاد شده از آن، قابلیت ترکیب با جداره ویروس ها و متلاشی شدن آنها را دارد.

اغلب این شرکت‌ها در تأمین مواد اولیه، اخذ مجوز، تأمین مالی و … مشکلاتی داشتند که مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت و مقرر شد پیگیری لازم توسط پارک برای رفع مشکلات شرکت‌ها ازجمله تامین مالی، کمک به تامین مواد اولیه، کمک به تسریع در دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و … انجام شود.

خاطر نشان می سازد، بیش از 20 شرکت عضو پارک فناوری پردیس، محصولات متنوعی را در 4 زمینه «پیشگیری»، «تشخیص»، «درمان» و «مطالعات پژوهشی» به منظور مقابله با شیوع ویروس کورونا تولید می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا