فناوری اطلاعات

۳میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفتند

وزیر ارتباطات گفت: تا امروز این پروژه در ۴۵۵ شهر آغاز شده و بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر فیبرکشی انجام شده است و قریب به سه میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرارگرفته اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، عیسی زارع پور در یکی از پیامرسان های بومی نوشت: «سه شنبه هفته قبل اولین جلسه ماهانه کنترل پروژه بررسی میزان پیشرفت پروژه ملی فیبرنوری کسب و کارها و منازل در سال جدید را برگزار کردیم. هدف از برگزاری این جلسه که در آن مدیران اپراتورهای ثابت و سیار مشارکت کننده در پروژه و همچنین همکاران وزارتخانه ای مرتبط با این پروژه حضور دارند، بررسی ماهانه میزان پیشرفت پروژه، دریافت مشکلات پیشنهادات و انتقادات مجریان طرح و نیز رفع نیازمندی ها و مشکلات احتمالی آنها در ارتباط با بخش های مختلف وزارتخانه و دولت در راستای تکمیل این ابر پروژه است.

انشالله با اتمام این پروژه که به به نوعی مهم ترین پروژه زیرساخت ارتباطی کشور محسوب می شود، عقب ماندگی های کشور در حوزه ارتباطات ثابت رفع شده و کیفیت ارتباطات به نحوه چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. دولت سیزدهم با تمام توان بخش های مختلف خود پای کار اجرای این ابر پروژه آمده است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

اگرچه از زمان شروع این پروژه در دولت سیزدهم، زمان زیادی صرف انجام امور مقدماتی مانند طراحی کلان، تامین منابع مالی، تصویب قوانین و مقررات لازم، هماهنگی اپراتورها و همچنین هماهنگی با سایر ذینفعان همچون استانداری ها و شهرداری شد، اما به لطف خدای بزرگ و تلاش زیست بوم ارتباطی کشور تا امروز این پروژه در ۴۵۵ شهر آغاز شده و بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر فیبرکشی انجام شده است و قریب به سه میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرارگرفته اند.

ما تلاش می کنیم انشالله تا پایان سال جاری میزان پوشش فیبرنوری به ده میلیون خانوار افزایش یابد.

البته باید عرض کنم برای بهره مندی مردم عزیز از این سرویس، تسهیلات و مزایای زیادی توسط دولت در نظر گرفته شده که متاسفانه اغلب هموطنان عزیز از آن بی اطلاع هستند. به همین دلیل به روابط عمومی وزارتخانه دستور دادم تا با همکاری اپراتورها اقدامات لازم جهت اطلاع رسانی در سطح جامعه را انجام دهند.

جا دارد اینجا از همراهی و هماهنگی استانداری ها و شهرداری ها هم در اجرای این پروژه ملی تشکر و قدردانی کنم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا