موبایل

گرانی گوشی و افت بازار موبایل حداقل تا نیمه دوم سال آینده میلادی

اخیراً یکی از مدیران اجرایی شرکت کوالکام برآورد خود را از آینده‌ی بازار گوشی‌های هوشمند اعلام کرد و مدعی شد بازار گوشی حداقل تا پایان نیمه اول سال 2023 هم روند رشد را نخواهد دید.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ همانطور که می‌دانید در چند ماه اخیر بازار لوازم الکترونیکی مصرفی که محصولات زیادی از جمله گوشی‌های هوشمند را شامل می‌شود، در حال افت بوده است. هم‌اکنون تقاضا برای گوشی‌های هوشمند کاهش یافته و از این رو فروش گوشی‌ها افت کرده و بازار گوشی عملکرد ضعیفی را ثبت به ثبت رسانده است.

البته این معضل بسیار فراتر از بازار گوشی‌های هوشمند است و شامل کل لوازم الکترونیکی و دستگاه‌های هوشمند می‌شود. عوامل زیادی برای توجیه افت بازار وسایل الکترونیکی و گوشی‌های هوشمند وجود دارد. به گفته معاون ارشد کوالکام، رشد آهسته بازارهای الکترونیک در ماه‌های اخیر عمدتاً به دلیل تورم است.

به گفته وی، بازار تا نیمه دوم سال 2023 هم شاهد بهبودی نخواهد بود. در نظر داشته باشید که معاون ارشد کوالکام بدترین شرایط را در نظر نگرفته است و با توجه به افت و خیز بازار گوشی در ماه‌های آینده، وضعیت کاهشی بازار ممکن است بیش از یک سال ادامه یابد.

او همچنین بیان می‌کند که کوالکام باید به یک شرکت اینترنتی تبدیل شود و نیاز به ارائه‌ی خدمات دیگر دارد. این شرکت می‌خواهد حضور خود را در زمینه‌هایی از جمله کامپیوترهای شخصی (PC)، دستگاه‌های واقعیت مجازی و همچنین خودروهای خودران گسترش دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا