فناوری اطلاعات

آغاز رقابت 50 ایده در حوزه بازی‌های شناختی

«سرمایه شناختی و طراحی بازی» عنوان یک چالش است. ارتقای سطح بازی‌ها از جنبه‌های صرفا تفریحی به پرورش شناختی و حمایت از تیم‌های خلاق و نوآور در این حوزه در آن دنبال می‌شود و برای تحقق آن 50 ایده با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش البرز فاوا نیوز؛ این چالش با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط شتابدهنده شناختی برگزار می‌شود. طراحی بازی‌های دیجیتال، فیزیکی و تکالیف قلم و کاغذی شناختی محورهای آن است.

ارتقای توانمندی‌های شناختی و پرورش آنها هدفی است که برگزار کنندگان آن دنبال می‌کنند. همچنین ترویج و آموزش علوم شناختی این دانش نوین و نوپا نیز در این چالش دنبال می‌شود.

تیم‌ها و کسب و کارهای نوپای فعال در حوزه بازی‌های شناختی با این چالش شناسایی می‌شوند و برای توسعه و گسترش خلاقیت و نوآوری‌هایشان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

تا کنون مراکز دانشگاهی و شرکت‌های طراحی بازی از 10 استان کشور، حدود پنجاه طرح را برای ارزیابی و بررسی در این چالش ثبت کرده‌اند. از مجموع این طرح‌ها، 30 ایده پیشنهادی به بازی‌های دیجیتال اختصاص دارد و 9 طرح پیشنهادی نیز شامل حوزه بازی‌های فیزیکی و قلم کاغذی و 10 طرح نیز بطور مشترک در هر دو زمینه‌ است.

همچنین در طرح‌ها و ایده‌های پیشنهادی از سوی این مراکز در این چالش، طیف کودکان و نوجوانان بیشترین گروه هدف را در طراحی بازی تشکیل می‌دهند.

طرح‌های پیشنهادی مراکز دانشگاهی و شرکت‌های طراحی بازی در این چالش با حضور داوران و متخصصان حوزه‌های علوم شناختی درحال بررسی و ارزیابی است.

در این چالش ، شناختی بودن طرح و حضور حداقل یک متخصص از حوزه علوم شناختی در تیم از معیارهای مهم ورود تیم ها به مرحله‌ی بعد است.

تیم های برگزیده (حداکثر 10 تیم) از 30 بهمن ماه وارد مرحله‌ پیش شتابدهی می‌شوند و این مرحله تا 20 فروردین ماه 1399 ادامه دارد.

چالش«سرمایه شناختی و طراحی بازی» با هدف توسعه ارتباط بین رشته ای و معرفی بازی های شناختی به عنوان یکی از زمینه‌های کار آفرینی و سرمایه گذاری با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا